پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 15329
شهردار منطقه 4خبر داد:

آزادسازی بخشی از املاک در مسیر بلوار شهید آیت الله حکیم انجام شد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 4 از آزاد سازی بخشی از املاک در مسیر بلوار شهید آیت الله حکیم خبر داد و گفت: آماده سازی معبر داخلی کارخانه ایرانمرینوس جهت احداث بخشی از بلوار آیت ا... حکیم انجام شده است.
آزادسازی بخشی از املاک در مسیر بلوار شهید آیت الله حکیم انجام شد
به گزارش قمنیوز به نقل از رولبط عمومی شهرداری قم، شهردار منطقه چهار با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از سیاست ها و اولویت های شهرداری های کلان شهر قم مربوط به مباحث ترافیکی بوده و در سال های اخیر نیز شاهد روند رو به رشد فعالیت های شهرداری در این زمینه با هدف ایجاد معابر جدید و راه های مواصلاتی بوده ایم لذا رفع مشکلات ترافیکی دغدغه تمام مسئولین شهری می باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین املاک در مسیر بلوار شهید آیت ا... حکیم(ره) که در سال 85 به تملک شهرداری درآمده بود متعلق به کارخانه ایرانمرینوس است که به دلایل مختلف تاکنون آزاد سازی نگردیده بود، لذا با همت شهرداری منطقه4 وارد فاز اجرایی شده و فاز اول معبر 55 متری بلوار یاد شده حد فاصل میدان ارتش تا بلوار شهید گلزاری با هدف اتصال شریان ترافیکی در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت.  

نکونام با بیان اینکه حسب توافقات قبلی از مجموع 10 هکتار زمین ملک متعلق به کارخانه ایرانمرینوس، 5000 مترمربع فضای خدماتی تجاری، 3681 مترمربع سرانه فضای سبز، 33862 مترمربع شوارع، 2696 مترمربع فضای آموزشی و 2063 مترمربع فضای ورزشی اختصاص یافته است، اذعان داشت: شهرداری در مرحله اول، آزاد سازی املاک در مسیر جهت اجرای شوارع را آغاز نموده و هم اکنون و پس از گذشت 2 هفته، 90% مستحدثات در مسیر که متعلق به کارخانه ایرانمرینوس می باشد تخریب شده و حداکثر اوایل هفته آینده جهت عملیات عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت در اختیار واحد فنی و عمرانی منطقه قرار می گیرد.

نکونام ابراز امیدواری کرد: همزمان با ولادت با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) فاز اول معبر 55 متری بلوار آیت ا... حکیم که شامل حد فاصل بلوار شهید گلزاری تا میدان ارتش می باشد به شهروندان عزیز تقدیم گردد.

وی تصریح کرد: امید است حسب توافقات قبلی با اعضاء هیئت مدیره کارخانه یاد شده تا پایان شهریور ماه سال جاری با انتقال تمامی ماشین آلات مستقر در سوله ها و به تبع آن تخریب ساختمانهای در مسیر بتوان نسبت به آزادسازی 100% معبر 55 متری و اجرای آسفالت و سایر اقدامات عمرانی اقدام لازم را معمول نماییم.

شهردار منطقه 4 با اشاره به مشخصات فنی پروژه گفت:مساحت پروژه17160 مترمربع  بوده و6000 مترمکعب حجم نخاله  از آن  انتقال داده شده است.

وی افزود: هزینه اجرا بدون هزینه تملک تاکنون 7 میلیارد ریال بوده که  1600 تن آسفالت نیز جهت آسفالت ریزی فاز اول مورد نیاز می باشد.
شهردار منطقه4افزود: 5150 مترمکعب بار ریزی مخلوط و 1000 متر طول نصب دیوار پیش ساخته انجام شده است.

نکونام با بیان اینکه دال گذاری به طول200متر روی نهر انجام شده است؛افزود: 1000 کامیون نخاله به سایت منتقل شده و 200 ساعت دستگاه  پیکور جهت تخریب ابنیه در پروژه  کارکرد داشته است.


انتهای پیام/122
 
 
 
 
https://qomnews.ir/vdcjhtev.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما