شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 15373
آیت الله مصباح یزدی:

ارتباط با خدا و اهل بیت(ع)، تنها راه نجات در دنیا است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: تنها راه نجات در این دنیا، ارتباط با خدا و اهل بیت است.
ارتباط با خدا و اهل بیت(ع)، تنها راه نجات در دنیا است
 به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی جمعه شب در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به مسیر نجات و رستگاری دردنیا اظهارکرد: تنها راه نجات در این دنیا، ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) است و قطع رابطه با آن ها باعث ضلالت می شود.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه یکی از افتخارات مومنان را داشتن ایمان دانست و افزود: باید انسان تا پای جان ایمان و اعتقاد خود را حفظ کند و امید ما در روز قیامت برای نجات یافتن به ایمانمان است.
 
ایجاد نورانیت در انسان به سبب کسب معرفت اهل بیت(ع)
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت معرفت اهل بیت اظهار کرد: کسب معرفت اهل بیت اهمیت خاصی دارد و نورانیتی در انسان ایجاد می کند که این نورانیت در قیامت ظهور پیدا می کند و ظلمت ها را می پوشاند.
 
وی اضافه کرد: داشتن محبت اهل بیت و احسان به والدین همه مجراهایی برای نجات از عذاب هستند.
 
وهابیون هم شفاعت را قبول دارند
 
آیت الله مصباح یزدی اصل شفاعت را مورد قبول وهابیت دانست و افزود: شیعیان معتقدند که موارد متعددی از شفاعت در این دنیا و در برزخ وجود دارد، اما وهابیون تنها معتقد به شفاعت در روز قیامت هستند.
 
وی ادامه داد: شفاعت کردن تنها مخصوص پیامبر اکرم نیست(ص) و ذیل ایشان افراد دیگری نیز شفاعت می کنند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به شرایط مشمولین شفاعت گفت: هر کسی مورد شفاعت قرار نمی گیرد، بلکه فرد باید کاری مانند خدمت به دستگاه امام حسین(ع) را انجام داده باشد تا مستحق مورد شفاعت قرار گرفتن شود.
 
شفاعت فرزندان به سبب پدرانشان در روز قیامت
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تاثیر محیط در رفتار انسان اظهار کرد: ما اگر در مکانی غیر از مکان کنونی بودیم، وضعیت متفاوتی از اکنون داشتیم و حضورمان در این فضا زمینه آشنایی ما را با اهل بیت  فراهم کرده است.
 
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به چگونگی شفاعت پدران از فرزندانشان در روز قیامت گفت: فرزندانی که دنباله رو پدرانشان در ایمان بودند، اما ایمانشان کمی ضعیف بود، شایستگی شفاعت شدن را دارند و خداوند این فرزندان را به سبب پدرانشان مورد شفاعت قرار می دهد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه حفظ استقلال در برابر دیگران را تنها در دنیا مطلوب دانست و افزود: مومن در روز قیامت می فهمد که عزتش در این است که در شعاع عزت رسول خدا باشد.
 
وی اضافه کرد: بهشتیان مهمان رسول خدا هستند و افتخار مومنان در روز قیامت ورود به بهشت به سبب رسول خدا است.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به روابط انسان ها در آخرت اظهار کرد: روابط در آخرت براساس صالح و فاسد بودن افراد است و اگر شخصی فاسد بود، جزو خانواده ی مومنین محسوب نمی شود، بلکه مومنین از آنها فرار می کنند وارتباطات براساس ارتباط با خدا است.
 
ایمان، ملاک ورود به بهشت
 
آیت الله مصباح یزدی ملاک ورود به بهشت را ایمان دانست وافزود: اگر انسان حد نصاب کامل را در زمینه ایمان کسب نکرده باشد، ممکن است این ضعفش در شرایطی جبران شود و دل بستن ما به شفاعت، به این سبب است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره بحث ایمان گفت: افرادی که گناه زیاد انجام می دهند، ایمانشان را از دست می دهند و اهل ایمان را مسخره می کنند وسعی در کافر کردن آنها دارند.
 
وی ادامه داد: افرادی که ایمانشان را از دست دادند، وجود شفاعت را باور ندارند.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برخی از رنج کشیدن ها را سبب پاک شدن انسان از گناه دانست و افزود: برخی از گناهان با سخت جان دادن و فشار قبر پاک می شود و برخی افراد نیز در عالم برزخ با عذاب شدن، گناهانشان پاک خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: اگر گناهی بعد از آن باقی ماند، مومنین با شفاعت پیامبر نجات پیدا خواهند کرد.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcippaz.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما