شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 15375
به پاس موفقیت در کسب مدال نقره جهان:

علیزاده پورنیا با استقبال مسئولان و مردم از یونیورسیاد جهانی بازگشت

قم نيوز : قم نیوز: کشتی‌گیر ملی‌پوش قم با کسب مدال ارزشمند نقره در میان استقبال مسئولان و مردم قم از مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان قهرمانی جهان به قم بازگشت.
علیزاده پورنیا با استقبال مسئولان و مردم از یونیورسیاد جهانی بازگشت
 به گزارش قم نیوز، موفقیت در کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان قهرمانی جهان در شهر کازان کشور روسیه یک‌بار دیگر موجب شد تا چهره شاخص کشتی قم در سال‌های اخیر نام قم را در این رشته بلندآوازه کند.
 
در حالی که کاروان ورزشی کشورمان از مسابقات رشته‌های مختلف یونیورسیاد جهانی دانشجویان در مجموع موفق به کسب هشت مدال شد، یکی از مدال آوران‌هادی علیزاده پورنیا بود که در بین برترین‌های کشتی فرنگی جهان قرار گرفت و افتخاری دیگری برای ورزش قم رقم زد.
 
یک موفقیت دیگر برای ورزش قم از رشته کشتی توسط‌ هادی علیزاده پورنیا در حالی از مسابقات دانشجویان جهان در کشور روسیه به دست آمد که کاروان اعزامی ورزشکاران دانشجوی کشورمان در مجموع توانستند رتبه نازل سی و سوم جهان را از آن خود کنند.
 
تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان با درخشش ستاره قمی خود تا آستانه مدال طلای این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی نیز پیش رفت اما از شانس بد علیزاده پورنیا، این کشتی‌گیر به بهترین فرنگی کار حال حاضر دنیا از کشور میزبان یعنی روسیه برخورد کرد.
 
علیزاده پورنیا بعد از کسب نایب قهرمانی دوره قبل در کشور سوئد بار دیگر در کازان روسیه پرفروغ ظاهر شد، در حالی که تیم کشورمان در دوره قبل با مدال طلا‌ هادی علیزاده و درخشش سایر ورزشکاران اعزامی خود، نسبت به این دوره به عنوان بهتری دست یافت.
 
رقابت‌های کشتی دانشجویان قهرمانی جهان در کشور روسیه با شرکت تیم‌های ملی پنج قاره در دو رشته آزاد و فرنگی به انجام رسید که طی آن تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با مجموع سه مدال نقره و برنز به کار خود در این پیکارها پایان داد.
 
در وزن منهای 74 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان قهرمانی جهان، نماینده تیم ملی دانشجویان ایران، ‌هادی علیزاده پورنیا تنها ورزشکار قمی اعزامی به این رقابت‌ها بود که توانست در مراحل قبل از فینال حریفان خود از کشورهای آمریکا، اوکراین و لهستان را با کسب نتایج خوب از پیش‌رو بردارد.
 
کسب پیروزی‌های متوالی موجب شد تا نماینده توانمند تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان به دیدار نهایی این وزن راه یافته و در تلاش برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلای جهان به مصاف حریفی از کشور مطرح در کشتی دنیا یعنی روسیه برود اما این کشتی به سود حریف روسی پایان یافت و علیزاده پورنیا با کسب مدال نقره از این مسابقات بازگشت و در میان استقبال مسئولان هیئت کشتی و مردم ورزش قم وارد قم شد.
 
فرنگی‌کاران کشورمان پس از کسب سه مدال در رقابت‌های یونیورسیاد جهانی روسیه به کشور بازگشتند در حالی که در این رقابت‌ها امیر علی اکبری و ‌هادی علیزاده پورنیا در اوزان 120 و 74 کیلوگرم مدال نقره و مهدی علیاری در وزن 96 کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcamen6.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما