چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 15485
معاون استاندار قم:

تورم در قم از میانگین کشور پایین تر است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استانداری قم گفت: نرخ تورم در این استان از میانگین کل کشور پایین‌تر بوده و این مسئله نشان می‌دهد قیمت‌ها خوب کنترل شده است.
تورم در قم از میانگین کشور پایین تر است
به گزارش قم نیوز، رضا دهناد در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان که امروز در سالن بعثت فرهنگسرای جوان برگزار شد اظهار کرد: در حوزه کارگر ساده در استان کمبود داریم و کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در استان هستند که نیاز به کارگر دارند.
 
وی ادامه داد: جمعیت افراد تحصیل کرده بیکار در استان بیش از افرادی است که تحصیلات دانشگاهی ندارند. علت این موضوع این است که دانشگاه‌های ما فقط به صورت نظری علوم مختلف را دنبال می‌کنند و ارتباطی با بخش صنعت ندارند.
 
وی با اشاره به پروژه میدان 72تن افزود: پروژه میدان 72تن قم از پروژه‌های اعلا و بی نظیر از نظر فنی مهندسی و زمان اجرا بود. ما برای اینکه مراکز علمی قم بتوانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند، مکاتبات لازم با دانشگاه‌ها را انجام دادیم.
 
معاون استاندار قم خاطر نشان کرد: با ادامه یافتن وضعیت موجود نمی‌توان مشکلات اشتغال افراد تحصیل کرده را برطرف کرد.
 
وی بحث کار آفرینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما اعتقاد داریم فردی که از دانشگاه با مدرک فوق لیسانس و یا بالاتر فارغ التحصیل می‌شود نه تنها نباید دغدغه اشتغال داشته باشد بلکه باید بتواند با کارآفرینی چند نفر را هم مشغول به کار کند.
 
وی با اشاره به آمار شاخص‌های اقتصادی استان‌ها که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی منتشر شده است گفت: در جذب سرمایه گزار رتبه استان از 19 به 14 ارتقا پیدا کرده است. در بهبود فضای کسب و کار استان قم رتبه اول را در بین تمامی استانهای کشور دارد و درمانده کل سپرده‌های مردم در بانک‌های خصوصی و دولتی رتبه 15 را داریم.
 
دهناد یکی از عوامل مهم توسعه را داشتن زیرساخت‌های قوی در حوزه عمرانی دانست و افزود: همه می دانیم که یکی از نیازهای مهم شهر قم آب شرب مطلوب بود که با اعتبار 3000 میلیارد تومان آب شیرین از سرشاخه‌های دز به قم منتقل شد. مسکن مهر نیز یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی است که موتور محرک مشاغل دیگر است.
 
وی افزود: به واسطه ساخت مسکن بسیاری از مشاغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعال می‌شوند. بلوار پیامبر اعظم و میدان 72تن و مونوریل نیز از این دست اقدامات عمرانی است که پیش از این در قم بی سابقه بوده است.
 
معاون استاندار تصریح کرد: استان قم در میزان سرانه پس انداز رتبه پنجم کشور را دارد. و در درآمد‌های گمرکی که یکی از شاخص‌های توسعه به حساب می‌آید، استان قم در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
 
مسئول ستاد درآمد استان در ادامه خاطرنشان کرد: نرخ تورم در استان از میانگین کل کشور پایین‌تراست که این مسئله نشان می‌دهد قیمت‌ها را خوب کنترل شده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccp0qs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما