پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 15612
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

وهابیت، خوارج این زمانه هستند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: وهابیت، خوارج نهروان این زمانه هستند، بلکه از آن‌ها تندتر هستند و حتی ملاحظه زنان و کودکان را نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی
 به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی که در شامگاه چهارشنبه در میان زائرین حضرت معصومه (س) و در شبستان امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع اظهار کرد: هشتم شوال سالروز تخریب بقیع است و ازجمله جنایت های وهابیون حمله به کربلا بود و وهابیت، خوارج نهروان این زمانه هستند، بلکه از آنها تندتر هستند و حتی ملاحظه زنان و کودکان را نمی کنند.
 
وی اضافه کرد: وهابیون در عربستان تمام آثار به جامانده از پیامبر و اهل بیت را از بین بردند که این کار، نهایت جهالت آنها را نشان میدهد، چون حداقل این آثار، ارزش باستانی داشت و برای گردشگران مهم بود.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به سوره غاشیه اظهار کرد: یکی از سوره های مرتبط با قیامت، سوره غاشیه است و یکی از مفاهیم قیامت غاشیه به معنی پوشش است، چون چهره مجرمان در آن روز پوشانده می شود و روز قیامت بر روی همه افراد تاثیر می گذارد.
 
وی اضافه کرد: خطاب خداوند در سوره غاشیه با پیامبر است و سوره غاشیه با سوال آغاز می شود، چون مفهومی مهم را بیان می کند و در جایی که مطلبی مهم است، آن مطلب با سوال مطرح می شود.
 
رفیعی محتوای سوره غاشیه را سخن از چهره افراد در روز قیامت دانست و افزود: چهره انسان نشان از باطن افراد دارد، گرچه که شاید در این دنیا مشهود نباشد.
 
وی ادامه داد: مرحوم فلسفی کتاب سه جلدی را در خصوص بحث معاد در قرآن نوشته است و البته کتاب های زیادی در خصوص معاد نوشته شد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به چهره مجرمین در روز قیامت گفت: در روز قیامت چهره برخی از انسان ها گرفته است، چون در دنیا زحمت کشیدند، اما در قیامت به نتیجه نرسیدند و در دنیا هم کافران و هم مومنان تلاش می کنند، اما فرقی که دارند این است که کافر تلاش می کند، اما در روز قیامت مزد نمی گیرد.
 
وی اضافه کرد: مومن در قیامت می گوید که من در دنیا تلاش کردم و نتیجه اش را در آخرت دیدم، اما کافران خستگی تلاش در دنیا بر تنشان می ماند.
 
رفیعی برخی انسان ها را پذیرای حقیقت دانست و افزود: قیس یکی از کافران بود، اما زمینه پذیرش اسلام را داشت و نزد پیامبر آمد، رسول اکرم به این کافر گفت که همراه با زندگی مرگ است و کسی تنها به قبر نمی رود و قرینی را در قبر خواهد داشت که یا او را عزیز می کند و یا او را ناراحت می کند و قیس با شنیدن این سخنان مسلمان شد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ویژگی کارها اظهار کرد: تلاش انسان باید به گونه ای باشد که انسان نتیجه بگیرد و انسان باید کارهای حتی مباح خود را به گونه ای انجام دهد که با نیت قربت باشد و ثواب کسب کند.
 
وی ادامه داد: گناهکاران در روز قیامت خسته هستند، چون کار و تلاششان برای خدا نبود.
 
انتهای پیام / 123
https://qomnews.ir/vdcewp8z.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما