يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 15711
معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

تولید 4 تن کود آلی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم از تولید 4 تن کود آلی در قم در مرداد ماه خبر داد.
تولید 4 تن کود آلی در قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم معاون خدمات شهری شهرداری قم در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری از پروژه‌های مهم و در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار کرد: برای نخستین‌بار در کشور عملیات رفت و روب و جمع‌آوری پسماندها، تفکیک از مبدا و تولید کود آلی ورمی کمپوست به یک پیمانکار واگذار شده است.
 
وی ادامه داد: عملیات رفت و روب در منطقه پردیسان به صورت روزانه در حال انجام است و روند طرح تفکیک از مبدا نیز پس از آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان این منطقه به طور مطلوبی صورت می‌گیرد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری قم در خصوص طرح تولید کود ورمی کمپوست گفت: اساس این طرح کرم‌های حلقوی بارانی هستند که با تغذیه از پسماندهای تر آلی چرخه تولید کود را تکمیل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: نوع تغذیه این کرم‌ها مهم‌ترین عامل برای تولید کود بوده و با آموزش‌هایی که در خصوص چگونگی تفکیک پسماندهای تر مغذی برای خوراک کرم‌های حلقوی به شهروندان داده شده امیدواریم بتوانیم مشارکت حداکثری مردم منطقه پردیسان را جذب کنیم.
 
اصفهانیان‌مقدم از تولید چهار تن کود آلی در یک ماهه گذشته خبر داد و افزود: روند تجهیز کارگاه و تولید کود مطلوب بوده ولی هنوز با ایده‌آل فاصله دارد.
 
وی یادآور شد: باید به نقطه‌ای از مرز تولید برسیم که بتوانیم تمام نیازهای بخش فضای سبز شهر قم را از طریق تولید کود کمپوست و ورمی کمپوست تولید شده زیر نظر سازمان مدیریت پسماند تامین کنیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcezf8z.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما