يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 15717
قم نیوز گزارش می دهد:

بررسی علل توقف پروژه بوستان 29 هکتاری پردیسان قم

قم نيوز : قم نیوز: با توجه به قول و قرارهای شهردار سابق منطقه هشت قم قرار بود بوستان 29 هکتاری در سمت راست بلوار دانشگاه منطقه هشتم قم ایجاد شود ولی این پروژه به دلایلی متوقف شد.
بررسی علل توقف پروژه بوستان 29 هکتاری پردیسان قم
به گزارش قم نیوز، فضای سبز موجب تصفیه هوا شده و در خنک کردن آن نیز تأثیر زیادی دارد و شهر قم نیز با توجه به اقلیم گرم و خشک بیشتر نیازمند توسعه فضای سبز در راستای تلطیف هوا است که خوشبختانه تاکنون نسبت به گذاشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.
 
برخی مناطق به واسطه داشتن فاصله با مرکز شهر از درختان و فضای سبز کمتری بهره‌مند هستند که باید توجه بیشتری به این مناطق صورت بگیرد تا شاداب و با طراوت شوند.
 
پردیسان یکی از مناطق هشت‌گانه قم است که همواره با کمبودهای بسیاری مواجه بوده و مردم این منطقه از نبود امکانات رفاهی رنج می‌برند و گلایه‌های آنها در زمینه‌های مختلف به گوش می‌رسد که برخی با همت و لطف مسئولین به نتیجه رسیده و بعضی دیگر همچنان بی نتیجه مانده‌اند.
 
با توجه به قول و قرارهای موسی حاتمی شهردار سابق این منطقه مبنی بر احداث بوستان 29 هکتاری در حاشیه راست بلوار دانشگاه و ایجاد فضای سبز در برای رهایی این منطقه از اوضاع نامناسب، مردم خواستار پیگیری اقدامات انجام شده در این زمینه هستند.
 
سال گذشته شهردار گفته بود که عملیات اجرایی 10 هکتار از این پروژه در فاز اول آغاز شده و درختان به صورت جنگلی کاشته شده‌اند تا مقاومت بیشتری داشته باشند و مردم بتوانند از این فضا برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت استفاده کنند در حالی‌که پس از این مدت تغییر چندانی نمایان نشده است.
 
شهردار سابق پردیسان در سخنان خود از طولانی شدن اجرای این پروژه خبر داد، اما ابراز امیدواری کرد که قرار است به زودی اقدامات لازم صورت گرفته و عملیات عمرانی به پایان برسد.
 
برای شفاف‌تر شدن جزئیات این پروژه نظرات شهردار کنونی را جویا شدیم تا مردم نیز به پاسخ‌های خود دست پیدا کنند.
 
سید عبدالله سلیمانی با اشاره اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فضای سبز و بهسازی بلوار دانشگاه می‌گوید: زمین در نظر گرفته شده برای ایجاد فضای سبز و درختکاری و بوستان تنها 19 هکتار است که مقرر شده تا اقدامات آن انجام شود و مردم بتوانند از امکانات رفاهی بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه می‌دهد: دوسوم این 19 هکتار هم معارض دارد و هم اکنون در حال دعاوی در محاکم قضایی هستیم و تا مشخص شدن نتیجه فعلا کار متوقف شده و هیچ عملیاتی صورت نمی‌گیرد، البته فقط مقدار باقیمانده آماده‌سازی می‌شود و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد و با توجه به داشتن معارض این مقدار زمین در نظر گرفته شده اکنون 6.3 هکتار از نظر قانونی در اختیار شهرداری بوده که مجاز است عملیات خود در آن انجام دهد.
 
عاقبت و زمان اتمام پروژه مشخص نیست
 
سلیمانی با اشاره به این‌که با پایان یافتن مشکلات این پروژه؛ کار خود را از حالت توقف خارج می‌کند، می‌افزاید: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بوستان اعلام آمادگی کرده که امیدواریم با پایان یافتن مسائل و مشکلات سر راه بتوانیم اجرای پروژه را از حالت توقف در آورده و به اجرای ادامه آن بپردازیم.
 
شهردار منطقه هشت قم در ادامه خاطرنشان می‌کند: با توجه به این‌که کار دشواری است و هزینه‌های سنگینی هم به همراه دارد بنابراین نمی‌توانیم قول دهیم و زمان معینی را برای آن مشخص کنیم اما این یکی از پروژه‌های مهم بوده که در برنامه‌های ما قرار گرفته و پس از مشخص شدن تکلیف مقدار زمین در فصل درختکاری به کاشت درخت‌ها بپردازیم.
 
وی یکی از اهداف مهم در اجرای این پروژه را بهسازی و زیباسازی بلوار دانشگاه می‌داند که به عنوان یکی از بلوارهای اصلی در پردیسان بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
منطقه پردیسان جمعیت زیادی را در خود جای داده بنابراین ایجاد فضای سبز و انجام اقدامات در راستای رفاه حال شهروندان امری ضروری به شمار می‌آید و باید در این زمینه اقدامات و کارهای جدی زیادی صورت پذیرد.
 
محمود حسنی از شهروندان ساکن در این منطقه است که با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری می‌گوید: خوشبختانه نسبت به گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و با دیدگاهی که شهردار قم نسبت به زیبا سازی دارد این منطقه نیز از آن بی‌بهره نمانده است.
 
وی می‌افزاید: با توجه به جمعیتی که این منطقه دارد هر چقدر هم کار شود باز جای کار وجود دارد که انتظار می‌رود از هیچ اقدامی برای آبادی منطقه پردیسان دریغ نشود تا مردم بتوانند زندگی راحت و خوبی داشته باشند.
 
بهادر فاطمی عقیده دارد بیشتر امکانات رفاهی در این منطقه پراکنده و به طور مساوی تقسیم نشده است و همین موجب شده تا همه نتوانند از سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها و دیگر امکانات استفاده کنند.
 
تاسیس مراکز تجاری و توسعه فضای سبز نیاز مردم پردیسان
 
این شهروند با اشاره به تقاضای مردم این منطقه می‌گوید: وجود مراکز تجاری، مکان‌های تفریحی و شهربازی از جمله امکاناتی است که اکثر مردم خواستار آن هستند و از نبود این مراکز رنج می‌برند و باید برای تهیه اقلام زندگی حتماً از شهرک پردیسان خارج شوند که علاوه بر هزینه زمانی هزینه مادی هم برای آنها به همراه دارد.
 
از زمانی که منطقه پردیسان به عنوان یکی از مناطق شهری زیرپوشش شهرداری قم قرار گرفت و از سوی اداره کل راه و شهرسازی مدیریت این منطقه به شهرداری واگذار شد اقدامات مختلفی در زمینه توسعه فضای سبز، ایجاد مراکز خرید و... در این منطقه صورت گرفته است ولی با توجه به رشد بسیار سریع این منطقه به دلیل احداث هزاران واحد مسکونی جدید به نظر می‌رسد که سرعت ارائه خدمات و تأمین نیازهای این منطقه به حد مطلوب نرسیده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdca00n6.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما