يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 1576
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

فرهنگ غدیر باید در بین دانشجویان نهادینه شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فرهنگ غدیر باد بین دانشجویان و پرسنل دانشگاه‌ها نهادینه شود.
فرهنگ غدیر باید در بین دانشجویان نهادینه شود
به گزارش قم نیوز، سیدشمس‌الدین حجازی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه و گروهی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار کرد: انسان هر اندازه در شناخت امام علی(ع) تلاش کند متوجه می‌شود که هنوز در شناخت این امام بزرگوار ناتوان است.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران در دانشگاه علوم پزشکی در تلاش هستند تا برگزاری جشن غدیر تنها به یک سطح عادی و معمولی نباشد بلکه این عید بزرگ باید نهادینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه دانشجویان باید با مسئله غدیر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان با مسئله غدیر آشنا شود عقیده، دنیا و آخرت خود را بیمه کرده است.

حجازی گفت: راه‌اندازی دبیرخانه‌های غدیر در دانشکده‌های علوم پزشکی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مسئله غدیر در خوابگاه‌ها و... از جمله اموری است که به منظور نهادینه کردن مسئله غدیر در بین دانشجویان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و شرح ماجرای غدیر در دانشکده‌ها از جمله مواردی است که در برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این واقعه بزرگ برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف از قبیل درمان، بهداشت، غذا و دارو و... حضور دارد و آشنایی و شناخت خطبه غدیر می‌تواند در انجام این امور اثرگذار باشد.

حجازی با بیان اینکه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار دانشجویان از برنامه‌های مختلف قرآنی بهره‌مند می‌شوند، گفت: تنها راه تربیت پزشک، پرستار و مامای خوب، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

در پایان این مراسم از ۵۵ بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و ۳۰ کارمند نمونه دانشگاه در سال جاری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.0n6k49nmi5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما