دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 1582
مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع):

مسلمانان برای رسیدن به جزیره ثبات از چشمه غدیر بنوشند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: اگر مسلمانان دنبال این هستند که به سرمنزل مقصود و جزیره ثبات برسند باید به غدیر بپیوندند و از چشمه‌سار غدیر بنوشند.
مسلمانان برای رسیدن به جزیره ثبات از چشمه غدیر بنوشند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی ضمن تبریک عید سعید غدیر با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای منطقه اظهار کرد: بیشترین مشکل کشورهای اسلامی و عربی این است که از اسلام ناب فاصله گرفته و تنها شکل و شمائلی از اسلام برای آنها باقی مانده است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی که ثمره بیداری مردم دین‌مدار بود سبب شد مردم منطقه، به سقوط نظام‌ها امیدوار شوند.

مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: اگرچه مردم به دلیل شرایط اجتماعی دیر به نتیجه رسیدند که باید به خاطر اسلامیتی که از آنها گرفته شده به قیام بپردازند ولی این نهضت‌ها نشان می‌دهد مردم دارای دغدغه دینی هستند و مردم منطقه به مکانی رسیدند که باید قیام کنند و اسلام را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

وی با اشاره به وجود رهبران دینی در برخی قیام‌ها گفت: کشورهای دارای رهبران دینی بیش از دیگر کشورها موفق بودند ولی در کشورهای دیگر که از رهبران دینی محروم بودند به نتیجه دلخواه خود نرسیدند.

دشتی به وظیفه ایرانیان اشاره کرد و افزود: وظیفه ما مسلمانان در ایران سنگین‌تر است تا الگوی جامعی برای کشورهای دیگر معرفی کرده که تمام ابعاد زندگی آنها را پوشش دهد و اسلام را به عنوان دین خاتم و تشیع را به عنوان فرقه حقه بشناساند.

وی خاطرنشان کرد: نظام اسلام ناب بهترین نظام‌هاست و باید قرآن و عترت در کنار یکدیگر قرار گیرد و تفسیر قرآن باید بر عهده امام معصوم باشد چراکه به جز امام معصوم کسی نمی‌تواند کلام خدا را تفسیر کند.

مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرمومنین(ع) با بیان اینکه نعمت‌های فراوانی در کشور وجود دارد، گفت: بهره‌برداری از نعمت‌ها به همت مسئولان و تحرک جوانان و مردم بستگی دارد و مسلمانان باید برای عید غدیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد حساب ویژه‌ای باز ‌و از مال و معنویات خود برای گسترش آموزه‌های این عید خرج کنند.

وی عنوان کرد: غدیر بهترین فرصت است تا به جهانیان بفهمانیم که غدیر نقطه افتراق بین مسلمانان نیست بلکه غدیر نقطه اتصال بین همه مسلمانان است و می‌تواند ارتباط و همبستگی بین آنها برقرار کند.

دشتی تصریح کرد: اگر مسلمانان دنبال این هستند که به سرمنزل مقصود و جزیره ثبات برسند باید به غدیر بیایند و از چشمه‌سار غدیر بنوشند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.6nzt23nmiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما