چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 15826
قم نیوز گزارش می دهد:

سایه شوم سارقین در کمین زیبایی شهر

قم نيوز : قم نیوز: برای نورپردازی پل مصلی چهار بار پروژکتور تهیه شده که هربار توسط سارقین ربوده شده و مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری مجبور شده‌اند تا بار دیگر هزینه کرده و مجددا به نورپردازی این مکان بپردازند.
سایه شوم سارقین در کمین زیبایی شهر
به گزارش قم نیوز، دستکش‌های پلاستیکی در دست کرده و نور‌های رنگارنگ چشم‌هایش را آزار می‌دهد، با همه این‌ها دست از کار نمی‌کشد و عزم خود را جزم کرده تا به اهدافش برسد همچنان به کارش ادامه می‌دهد و سیم‌ها را یکی پس از دیگری بیرون می‌کشد.
 
در همه این مدت حواسش به اطراف نیز هست و با استرس دور و بر را دید می‌زند و دوباره مشغول کار می‌شود.
 
یک لحظه فضا تاریک می‌شود و تنها نوری که سمت سرویس‌های بهداشتی است از دور به چشم می‌خورد کیسه زباله را باز می‌کند ابزار برق را درون آن می‌گذارد و به سمت موتورش رفته و با احتیاط آن را روشن کرده و در عرض چند دقیقه از محل دور می‌شود.
 
ساعت نیمه شب را نشان می‌دهد و خیلی باید مبتکر باشی که چنین فکر خلاقانه و شومی به نظرت برسد که بخواهی به سرقت وسایلی بپردازی که برای مردمی است که برای رفع خستگی روزانه با رفتن به فضای سبز از هوای آزاد استفاده کرده و از پخش نور‌های رنگارنگ لذت می‌برند.
 
وقتی مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از وجود سارقان گلایه می‌کند کمی تاسف بار است و اینکه افراد با سرقت پروژکتور‌های شهرداری چگونه هزینه‌های این سازمان را دو چندان می‌کنند قصه تلخی است که واقعیت دارد.
 
سید محمد موسوی منش می‌گوید: در برخی از قسمت‌ها نمی‌شود پروژکتور‌های نورپرداز را در قسمت‌های بالایی نصب کرد و همین موضوع باعث شده تا افراد سودجو از این امر سوء استفاده کرده و به این رفتار ناپسند دست بزنند.
 
وی می‌افزاید: به طور مثال برای نورپردازی پل مصلی چهار بار  پروژکتور تهیه شده که هربار توسط سارقین ربوده شده و مجبور شدیم تا برای چندمین بار هزینه کرده تا مجدد به نورپردازی این مکان بپردازیم البته سرقت‌ها تنها به پل مصلی خلاصه نمی‌شود.
 
مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خواستار همکاری مردم با شهرداری می‌شود و بیان می‌کند: مردم باید در صورت مشاهده سارقین همکاری لازم را داشته و پلیس را در جریان بگذارند و گاهی برخی افراد به این امکانات آسیب می‌رسانند که در این زمینه هم تذکر زبانی شهروندان قطعا بی تاثیر نیست.
 
موسوی منش به اهمیت زیباسازی اشاره می‌کند و می‌گوید: زیبایی شهر موضوعی بسیار مهم است که علاوه بر اقدامات شهرداری نیازمند همکاری مردم است و شهروندان می‌توانند با تعاملی که با شهرداری دارند می‌کنند به زیباسازی هرچه بهتر شهر کمک کنند.
 
وی ادامه می‌دهد: این زیبایی برای لذت بردن خود مردم بوده پس اگر هر کسی در این زمینه گام بردارد کاری خدا پسندانه کرده است؛کاشتن نهال می‌تواند یکی از اقدامات مردم باشد و هر فردی با کاشت یک نهال در مقابل منزلش می‌تواند در سر سبزی و طراوت شهر موثر باشد.
 
این متولی زیبا سازی در شهر عقیده دارد که شهروندان باید حس تعلق داشته باشند تا بتوانند با مشارکت خود شهر را به سمت زیبایی سوق دهند و همانطور که در بسیاری از شهر‌های کویری اتفاق افتاده قم هم می‌تواند جزو شهر‌های زیبا با فضایی جذاب و شاداب باشد.
 
موسوی منش از توجه مردم به زیباسازی ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: نسبت به گذشته موضوع زیباسازی در بین مردم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مردم با روحیه انعطاف پذیری که دارند کار‌های خوبی کرده‌اند؛ به طور مثال برخی همگام با شهرداری به نورپردازی منازل خود می‌پردازند که این امر جلوه زیبایی در شب به شهر می‌دهد.
 
وی طراحی المان‌های مذهبی و مناسبتی، نقاشی دیواری، نقاشی بوستان‌ها، نورپردازی در زمینه‌های مختلف و ... را از دیگر اقدامات این سازمان ذکر می‌کند.
 
سازمان زیباسازی حدود یک سال و نیم است که فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه در این زمینه تا کنون موفق بوده و اقدامات مناسبی توسط این سازمان به انجام رسیده است.
 
محسن انواری عقیده دارد اگر عدم آسیب زدن به منظر شهری در بین مردم فرهنگسازی شود دیگر شاهد بروز مشکلات نخواهیم بود و در این صورت کار برای شهرداری هم آسان‌تر شده و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
 
این شهروند قمی می‌افزاید: گاهی دیده می‌شود که بعضی از شهروندان از جمله کودکان اقدام به چیدن گل‌ها و گیاهان از پارک‌ها و بوستان‌ها می‌کنند و خانواده‌ها وظیفه دارند نسبت به فضای شهر دلسوزانه عمل کرده و مانع این اقدام شوند.
 
وی ادامه می‌دهد: برخی دیگر نیز با دیوار نویسی‌ها و چسباندن آگهی بر روی دیوار‌ها و گاهی هم خراشیدن درختان به شهر آسیب می‌رسانند که امیدواریم با همکاری‌های لازم مردم کمک کنند تا شهری پاکیزه و زیبا داشته باشیم.
 
 افزایش ایجاد حس معنویت در بین زائران کریمه اهل بیت(س)
 
مریم حقی با توجه به این‌که در زمینه طراحی‌های اسلامی مطالعاتی داشته بیان می‌کند: با توجه به اینکه شهر قم مذهبی بوده و از برکت وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) بهره‌مند است بنابراین انتظار می‌رود تا در زمینه المان‌های مذهبی در همه نقاط شهر کار شود و زائران به هر منطقه‌ای که می‌روند به ایشان حس معنویت دست دهد.
 
این شهروند قمی می‌افزاید: طرح‌های مذهبی و متنوع زیادی وجود دارد که می‌توان کار کرد و در این حیطه شهرداری می‌تواند با استفاده از کارشناسان متخصص و ایده‌های کارشناسان گرافیک و معماری در امر زیبا سازی موفق باشد.
 
وی با ابراز امیدواری از وجود المان‌های مذهبی در نقاط مرکزی شهر می‌گوید: خوشبختانه شهرداری تا کنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و شاهد نصب المان‌های مذهبی و مناسبتی بودیم که در بیشتر مواقع زائران و مسافران جذب این‌ها شده و در کنارشان عکس یادگاری نیز می‌گیرند.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما