پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 16019
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور انجام شد

آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

قم نيوز : قم نیوز: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد.
آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش قم‌نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز تخصصی حوزوی معصومیه(س) شهرکرد برگزار شد، در سخنانی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سپاه فرهنگی عظیمی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن یاد کرد و اظهار کرد: این سپاه فرهنگی با پشتوانه مردمی در شهرهای مختلف کشور به تربیت سربازان امام زمان(عج) مشغول است.
 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران با اتکا به کمک‌های مردمی در پی اجرای احکام الهی در زمین هستند، افزود: نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه در هدف که همان اجرای احکام الهی است، مشترک هستند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به دنبال تحقق و تکامل اجرای هدف انبیای عظام الهی هستند، گفت: نظام اسلامی تمکنی بوده است که به برکت خون شهدا، حرکت امام راحل و تلاش مجاهدان به حوزه داده شده است تا به وظیفه خود عمل کند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی پیامبران را به عنوان الگویی برای زندگی عادی انسان‌ها دانست و افزود: مردم با دیدن زندگی پیامبران این نکته را درمی‌یافتند که می‌توان انسان بود اما در شادی‌ها و غم‌ها زیادی‌روی نکرد، می‌توان انسان بود و از دستورات الهی سرپیچی نکرد.
 
وی افزود: اگر طلاب نیز این رفتار را در عمل نشان دهند، بدون آنکه پیام مستقیمی منتقل کنند، به عنوان الگویی برای زندگی بانوان تبدیل می‌شوند تا سایرین هم به احکام الهی پایبند باشند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر جامعه ببیند زنان شایسته‌ای وجود دارند که در عین دارا بودن صفات جمال و کمال، از عفاف نیز برخوردارند، از آنان الگو می‌گیرد. خداوند می‌خواهد انسان‌ها را به وسیله افرادی از جنس خودشان هدایت کند.
 
وی با اشاره به فرارسیدن ایام آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، این ایام را یادآور ارزش‌های متعالی حوزوی دانست و اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا این ارزش‌ها در حوزه‌های علمیه حفظ شوند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه،‌ علم را برای خدا فرامی‌گیرند، تصریح کرد: از این رو، تلاش‌ها وکوشش‌های آنان ماندگار است و نزد خداوند ماجور خواهد بود.
 
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سخنانی گفت: ماموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران شامل تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلامی و مکتب تشیّع در عرصه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی به ویژه مسائل اختصاصی زنان و خانواده  است.
 
وی افزود: بخشی دیگر از این ماموریت ها، زمینه‌سازی برای استنباط معارف دینی، صیانت هوشمندانه و روشمند از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در برابر شبهات، بدعت‌ها، خرافات، التقاط و اندیشه‌های انحرافی به ویژه در حوزه مسائل زنان و خانواده و هدایت جامعه زنان با تکیه بر تعلیم، تعمیق و گسترش معنویت، اخلاق و رفتار اسلامی، اهتمام به تحقق تمدن اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت(ع)، هدایت، پشتیبانی و حمایت از تحکیم و اعتلای نظام اسلامی نظریه‌پردازی و تولید علم در عرصة مسائل زنان و خانواده مبتنی بر اسلام و معارف وحیانی، است.
 
حسینی تصریح کرد: تربیت خواهران مستعد و کارآمد برای رفع نیازهای دینی جامعه و نظام اسلامی به ویژه تربیت استاد برای حوزه‌های علمیه در داخل و خارج کشور و تبلیغ، ترویج، تثبیت و تعمیق ارزش‌ها و معارف اسلامی در جامعه زنان و خانواده‌های آنان در سطح ملّی و فراملّی  نیز بخش دیگری از رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgyz9q.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما