شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 16036
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی قم خبر داد:

حضور گروه‌های جهادی دانشجویی در بخش‌ها و مناطق حاشیه نشین شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قم گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی امسال در بخش‌ها و مناطق حاشیه نشین شهر قم فعالیت کردند.
حضور گروه‌های جهادی دانشجویی در بخش‌ها و مناطق حاشیه نشین شهر قم
به گزارش قم‌نیوز، محسن دیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به سابقه بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی به دستور امام خمینی (ره) در سال 67 تاسیس شد و امام راحل در پیام تاسیس این سازمان به این نکته اشاره کرده بودند که دانشجویان خط اول مبارزه با استکبار هستند.
 
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قم کار بسیج را در حالت کلی رفع نیازهای جامعه اسلامی دانست و افزود:بسیج دانشجویی در عرصه علمی، دانشجویان را در قالب هسته‌های علمی و پژوهشی ساماندهی کرده است که در این هسته‌ها به نیازهای روز جامعه پرداخته می‌شود.
 
دیانی با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی گفت: بسیج دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی به دنبال بحث مطالبه گری دانشجویان است و دانشگاهیان در عرصه علمی می‌بایست مطالبات علمی و پژوهشی مورد نیاز جامعه را داشته باشند.
 
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد اظهار کرد: در عرصه فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، دانشجویان نقش میانی را ایفا می‌کنند و بسیج دانشجویی در عرصه فرهنگی ماموریت‌هایی همچون معنویت افزایی و مطالبه گری را بر عهده دارد و دانشجویان باید با رصد فضای فرهنگی کشور، در این عرصه مطالبه گری داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی در عرصه سیاسی به دنبال آشنا کردن دانشجویان با فضای سیاسی داخلی، منطقه ای و بین المللی است و بسیج در این عرصه به دنبال بصیرت افزایی دانشجویان است و بسیج دانشجویی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد فضای تضارت آرا را ایجاد کرده است و بسیج به دنبال ایجاد فضای بانشاط و سالم در دانشگاه‌ها است.
 
دیانی فضاسازی ویژه هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را از برنامه‌های بسیج دانشجویی دانست و افزود: بسیج در این هفته در دانشگاه‌های استان برنامه‌هایی همچون محفل انس با شهدا، مسابقات کتابخوانی، شب شعر دفاع مقدس، میزگرد یک عکس چند خاطره، اردوی بازدید از باغ موزه دفاع مقدس تهران را در دستور کار دارد.
 
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اردوهای جهادی گفت: هم اکنون 11 گروه جهادی دانشجویی در عرصه‌های همچون عمرانی، فرهنگی و آموزشی در سطح استان فعال هستند و در سال‌های گذشته گروه‌های جهادی استان قم به استان‌های محروم کشور اعزام می‌شدند، اما امسال این گروه‌ها در بخش‌ها و مناطق حاشیه نشین شهر قم فعالیت‌های خود را ادامه دادند.
 
وی تصریح کرد: در تابستان امسال 286 نفر در اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان قم شرکت کرده بودند که مدت زمان این اردوها 10 روز بود و با توجه به اینکه جمعیت استان قم بیشتر شهرنشین است، بنابراین به دنبال برنامه ریزی برای حضور مستمر گروه‌های جهادی استان در مناطق حاشیه نشین شهر قم هستیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfvxdy.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما