يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 15955
مسئول گروه جهادی تالیان نور مطرح کرد:

گروه‌های جهادی نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان

قم نيوز : قم نیوز: مسئول گروه جهادی تالیان نور گفت: گروه‌های جهادی نیازمند حمایت بیشتری از سوی سازمان بسیج سازندگی هستند که این امر روزبه‌روز بر شوق دانشجویان برای حضور در این اردوها افزوده و ثمرات آن نصیب جهادگران و مردم محروم منطقه خواهد شد.
گروه‌های جهادی نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد هاشمی به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی تالیان نور پرداخت و اظهار داشت: گروه جهادی تالیان نور یک گروه جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور قم است که در راستای محرومیت زدایی و ارتقای فرهنگی روستاهای محروم استان قم فعالیت می‌کند.
 
وی ادامه داد: گروه جهادی تالیان نور از هفتم شهریور ماه سال جاری با گروهی از خواهران و برادران بسیجی و جهادگر فعالیت‌های خود را در دو بخش خواهران و برادران در سه روستای مشک آباد، علی آباد و جعفر آباد از توابع بخش قمرود آغاز کرد.
 
مسئول گروه جهادی تالیان نور با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های این گروه در موضوعات فرهنگی و آموزشی طرح ریزی و به اجرا رسیده است به تشریح این فعالیت‌ها پرداخت و ابراز داشت: فعالیت‌های آموزشی گروه ‌تالیان نور با برگزاری کلاس‌های آموزش احکام، قرآن، نماز و ‌وضو برای نوجوانان این روستا پیگیری شد، همچنین خواهران بسیجی در این روستاها اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش خیاطی و قالی بافی برای بانوان این مناطق کردند که مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت.
 
هاشمی همچنین از برگزاری کلاس‌های مشاوره برای مادران روستایی توسط خواهران جهادگر خبر داد و متذکر شد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان مدت زیادی را از فضای تحصیل دور بودند خواهران بسیجی در روستاهای زیرپوشش گروه، اقدام به برگزاری کلاس‌های تحصیلی تقویتی کردند.
 
وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت در روستای علی آباد و مشک آباد، برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) و همچنین برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و جشن تکلیف برای دختران این روستاها از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در این اردوی جهادی به همت دانشجویان جهادگر دانشگاه پیام نور به اجرا رسید.
 
مسئول گروه جهادی تالیان نور در ادامه از هماهنگی برای بازدید بخشدار و معاون استاندار قم از روستای مشک آباد خبر داد و اذعان داشت: این روستا با مشکلات متعددی مواجه است و با هماهنگی که صورت گرفت بخشدار منطقه بین مردم حضور یافت و به صورت مستقیم از نزدیک با مشکلات و کمبودهای اهالی آشنا شد.
 
هاشمی در ادامه به تشریح برنامه‌های تفریحی و ورزشی انجام شده در این روستاها پرداخت و بیان داشت: از جمله برنامه‌های تفریحی برگزار شده در روستای مشک آباد برگزاری اردوی تفریحی برای دانش آموزان این روستا بود، همچنین مسابقات مختلف ورزشی همچون دارت، فوتبال و پینگ‌پنگ را بین نوجوانان این روستاها برگزار کردیم.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امسال با ایجاد قرارگاه کربلا و استقرار تمام گروه‌های جهادی فعال در بخش قمرود بار زیادی از مسائل فرهنگی و پشتیبانی درون گروهی از روی مسئولین گروه‌ها برداشته شد اظهار داشت: با ایجاد قرارگاه کربلا برنامه‌های فرهنگی درون گروهی و پشتیبانی بر عهده مقر بود و مسئولین گروه‌ها با خیال راحت و بدون دغدغه بر روی فعالیت‌های خود در منطقه تمرکز کردند. 
 
مسئول گروه جهادی دانشگاه پیام نور قم ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی در سال جاری کادر سازی و تربیت نیروی جهادی برای تزریق به بدنه بسیج از ورودی‌های سال اول بود که این موضوع با استقبال از سوی دانشجویان مواجه شد.
 
هاشمی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی سازمان بسیج سازندگی هستند، عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان حامی گروه‌های جهادی باید بیش از پیش از این گروه‌ها حمایت کند تا نیروها دلگرم شده و روز به روز بر شوق دانشجویان برای حضور در این اردوها افزوده شود و ثمرات آن نصیب خود جهاد گران و در ثانی مردم محروم منطقه شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdceno8z.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما