شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 15937
مسئول گروه جهادی دانشگاه پردیس قم عنوان کرد:

حضور اردوهای جهادی در مناطق محروم عاملی برای ارتقای سطح فرهنگی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول گروه جهادی دانشگاه پردیس قم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط دانشجویان بسیجی جهادگر در مناطق محروم استان قم خبر داد.
حضور اردوهای جهادی در مناطق محروم عاملی برای ارتقای سطح فرهنگی
به گزارش قم‌نیوز، حسین سلاطینی امروز به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه پردیس قم پرداخت و ابراز داشت: دانشجویان بسیجی جهادگر دانشگاه پردیس قم با عنوان گروه جهادی سبحان متشکل از 30 دانشجوی بسیجی دختر و پسر فعالیت خود را در روستاهای قمرود، میرآباد و کوه سفید با هدف خدمت‌رسانی و رفع محرومیت از چهره این مناطق آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: در مدت برقراری این اردو فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، تفریحی و عمرانی توسط جهادگران بسیجی برای مردم این روستاها به اجرا رسید که مورد استقبال اهالی نیز قرار گرفت.
 
مسئول گروه جهادی سبحان افزود: از جمله برنامه‌هایی که برای نوجوانان و جوانان این روستا اجرا شد برنامه آموزش ورزش رزمی بود که توسط یکی از دانشجویان در این زمینه صورت گرفت.
 
سلاطینی تشکیل گروه‌های تواشیح و سرود از دانش آموزان این مناطق را از جمله برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی سبحان برشمرد و بیان داشت: دو برنامه تفریحی زیارتی حضور در مسجد مقدس جمکران نیز برای نوجوانان این روستا برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم مذهبی نیز از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی بود ادامه داد: در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای قمرود مراسم باشکوهی را برگزار کردیم، همچنین با همکاری سایر گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه کربلا مراسم یادواره شهدای گمنام را به اجرا رساندیم که طی آن پیکر دو شهید گمنام را در روستای قمرود با حضور اهالی تشییع کرده و مراسم عزاداری و سینه‌زنی را گرداگرد این پیکرهای پاک انجام دادیم.
 
مسئول گروه جهادی سبحان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت‌های دختران دانشجوی جهادگر در این اردو پرداخت و ابراز داشت: خواهران بسیجی عضو گروه سبحان نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای دختران و زنان این روستاها به اجرا رساندند که آن جمله می‌توان به برگزاری جنگ‌های ورزشی و همچنین برپایی نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر اسلامی و نمایشگاه حجاب و عفاف نام برد.
 
سلاطینی همچنین به برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در روستای قمرود توسط خواهران بسیجی اشاره کرد و گفت: در روز ولادت به وسیله اتوبوس دختران و زنان روستاهای دیگر به قمرود منتقل شدند تا در جشن ولادت کریمه اهل بیت (س) حضور یابند، خواهران جهادگر بسیجی نیز برای برپایی این مراسم زحمات زیادی کشیدند و برنامه‌های متنوعی همچون مولودی خوانی، اجرای تئاتر و برگزاری مسابقه را در این مراسم اجرا کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این اردوها علاوه بر اثرات درون گروهی که بر روی جهادگران دارد موجب ایجاد امید به زندگی و ارتقاء سطح فرهنگ مناطق محروم خواهد شد و امیدواریم این حرکت‌های جهادی و این خدمات مورد قبول خدای متعال قرار گیرد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcefo8z.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما