چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 16107
از 20 مهر تا 20 آبان ماه سال جاری

سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم از اجرای سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 20 مهر تا 20 آبان ماه سال جاری در قم خبر داد.
سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم‌نیوز، داریوش بلدی با اشاره به سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سراسر کشور اظهار کرد: آمار و اطلاعات پایه و اساس برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی مسکن روستایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در نظر دارد به منظور برنامه‌ریزی امور مربوط به مسکن روستایی اطلاعات دقیق، جامع و به هنگام درباره ویژگی‌های مسکن روستایی، اطلاعات اقتصادی و اجتماعی آبادی‌های کشور داشته باشد.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم یادآور شد: بنیاد مسکن در سال 82 برای نخستین بار اقدام به تهیه و اجرای طرح نمونه‌گیری از واحدهای مسکن روستایی کرده و دومین بار پس از گذشت پنج سال در سال 87 این طرح را تهیه کرد.
 
وی از اجرای طرح سومین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 20 مهر تا 20 آبان در 40 روستای بالای 20 خانوار استان خبر داد و افزود: بنیاد مسکن این طرح را به منظور ارزیابی از بهسازی، مقاوم‌سازی و رضایتمندی مردم و برنامه‌ریزی برای آینده مسکن روستایی اجرا می‌کند.
 
بلدی از مردم، شوراها و دهیاری و مسئولان محلی درخواست کرد تا نهایت همکاری را داشته باشند تا این طرح با دقت، صحت و در مدت زمان مقرر انجام شود.
 
وی یادآور شد: در سرشماری عمومی نفوس مسکن، اطلاعاتی درباره مسکن، خانوارها و تسهیلات آن گردآوری می‌شود، ولی اغلب اطلاعات جمع‌آوری شده اطلاعات عمومی واحدهای مسکونی است.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: اطلاعات به دست آمده فاقد ویژگی فنی و تخصصی واحدهای مسکونی نظیر سازه یا عناصر معماری آن و کاربرد فضاهای مختلف واحد مسکن روستایی است، بنابراین اطلاعات حاصل از سرشماری نفوس مسکن نیز نیاز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به عنوان متولی بهسازی مسکن روستایی در کشور تأمین نمی‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای طراحی و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیازمند داشتن آماری دقیق و به هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور در مقاطع زمانی کوتاه مدت است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcefz8z.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما