شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 15684
استاندار قم خبر داد:

افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در قم/ نقش ویژه مراجع تقلید و علما در پیشرفت‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم که پیش از خطبه‌های نماز جمعه در قم سخن می گفت، با اشاره به اهمیت و نکات برجسته استان قم، خدمات دولت در هشت سال گذشته را نسبت به این استان تشریح کرد.
افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در قم/  نقش ویژه مراجع تقلید و علما در پیشرفت‌های قم
 به گزارش قم‌نیوز، کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم که پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم کریمه اهل بیت(س) سخن می‌گفت، با اشاره به هفته دولت، اظهار کرد: خدماتی که دولت در 5 سال اخیر انجام داده است بسیار شایان ذکر است و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اعضای دولت در آخرین جلسه، این نکته را ذکر کردند.
 
استاندار قم تصریح کرد: مردم به قم قبل از سال 84 و بعد از آن نگاه بیاندازند و خودشان تغییرات را مقایسه کنند و فعالیت‌های انجام شده را بین خودشان مقایسه کنند تا ببینند چه کارهایی انجام شده است.
 
استاندار قم افزود: به فرموده رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، دولت، دولت مردم است و برای مردم است و حضور مردم در انتخابات مختلف، نشان دهنده همین تعلق دولت به مردم است.
 
پیریایی با اشاره به پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، خاطرنشان کرد: در هر ثانیه 4000 لیتر آب وارد سیستم استفاده آب قم می‌شود و این کار بزرگی است که البته به دلایلی موفق به برگزاری جشن بزرگی برای آن نشدیم ولی کار بزرگی بود و یکی از نیازهای تاریخی شهر مقدس قم را تامین کرد.
 
وی افزود: 1500 میلیارد تومان به قیمت‌های گذشته در این پروژه هزینه شده است و اگر اکنون بخواهیم این پروژه را برآورد کنیم، بسیار بیشتر از این می‌شود. با آماده سازی سد کوچری در استان اصفهان نیز این پروژه به نتیجه می‌رسد.
 
استاندار قم، بلوار پیامبر اعظم را از دیگر پروژه‌های مهم برای قم دانست و تصریح کرد: گردشگری قم، گردشگری مذهبی است و این بلوار به این مساله توجه ویژه دارد. حضور مردم در مراسم افتتاح این بلوار و تشکر ان‌ها از مجموعه دولت، شایسته تقدیر است.
 
پیریایی افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان است و باید به راه‌های قم توجه ویژه ای انجام شود و در عین حال در بسیاری از این سفرها، مقصد قم است. با این نیت، دولت تقاطع سه سطحه  72 تن با نیت کمک به تسهیل همین سفرها ساخته شد و اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه قم، مرکز و مقصد مباحث اعتقادی مردم است، تصریح کرد: دولت و نمایندگان قم و دیگر مسوولین، باید اعتبارات استان قم را بیش از پیش افزایش دهند زیرا استان قم فراتر از یک استان عادی است و مرکز توجه مردم است.
 
پیریایی مخزن گاز سراجه را از ذخایر اعتباری قم دانست و افزود: این مخزن با همت دولت و کمک مسئولان آماده شد و سرآغاز توجه بیشتر به اعتبارات قم خواهد شد زیرا هر استانی اعتبارات بیشتری تامین کند، مورد توجه بیشتر دولت خواهد بود.
 
استاندار قم با اشاره به پروژه مسکن مهر خاطرنشان کرد: در همین روزها 5000 واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود و تا آخر سال این میزان، مسکن مهر قم به 40000 واحد خواهد رسید.
 
وی افزود: شهرداری قم تبدیل به کارگاه کار  و تلاش شده است و نشاندهنده توانمندی شهردار قم، آقای دلبری است. نهضت بازگشایی شوارع در سطح قم، ارتقاء درجه شهرداری، انعقاد قرارداد ساخت 1000 واحد پارکینگ و توسعه ناوگان حمل و نقل از جمله فعالیت‌های شهرداری در این مدت بوده است که شایسته تقدیر است.
 
استاندار قم با اشاره به حماسه اقتصادی صورت گرفته در قم تصریح کرد: پیشرفت فعلی پروژه مونوریل تاکنون 70 درصد بوده است که نشان از کار و تلاش شهرداری و دست اندرکاران این پروژه دارد. در کنار این پروژه، پل جمهوری، تونل غدیر، تقاطع یادگار امام و پروژه بازگشایی و احداث خیابا ن آیت الله روحانی در حال انجام شدن هستند که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسند.
 
نماینده عالی دولت در استان قم، با اشاره به بحث اشتغال در قم، اظهار کرد: تمامی کارهای عمرانی و سازندگی انجام شده در استان قم، منجر به ایجاد اشتغال شده است، زیرا بدون فعالیت کارگران و مهندسان و متخصصان، کارهای عمرانی انجام نمی شود.
 
وی افزود: قم در بخش بی کاری، آمار بهتری از میانگین کشوری دارد اما این مساله باید باز هم بهتر شود.
 
استاندار قم تصریح کرد: رشد ذخایر بانکی در استان قم رتبه نخست کشور را دارد و از سوی دیگر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در کشور به رتبه بالایی رسیده است که نشان از رشد اقتصادی قم دارد.
 
پیریایی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید و علما، به ویژه ائمه جمعه استان قم در رشد و بالندگی استان قم نقش ویژه ای داشته اند و فضای کسب و کار در قم با کمک این عزیزان تسهیل شده است و در این جا از همه این عزیزان و مردم قم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdo90f.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما