سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 16157
افزایش 30 درصدی هزینه‌های پستی

نگرانی فعالان انتشاراتی قم در عرصه بین الملل

قم نيوز : قم نیوز : هزینه‌های پستی در سال جاری نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافته است که این موضوع فعالیت موسسات انتشاراتی درعرصه بین‌المللی را دچار اختلال کرده است.
نگرانی فعالان انتشاراتی قم در عرصه بین الملل
به گزارش قم نیوز، حضور حوزه علمیه ظرفیت‌های خاصی به استان قم داده است. این حوزه قرار است علوم دینی را به سراسر نقاط جهان صادر کند. یکی از راه‌های صدور این علوم ارسال کتاب به اقصا نقاط جهان است. در گذشته کتاب‌های دینی به طور مرتب برای تمام جهان ارسال می‌شد اما این موضوع مدتی است با گران شدن هزینه‌های پستی متوقف شده است.
 
مدیرکل پست استان قم، با اشاره به اینکه هزینه پست 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته گفت: سال گذشته نیز 30 درصد و سال پیش از آن 40 درصد افزایش ارسال کتاب داشته‌ایم.
 
محمد حسین رحیمی افزود: وضعیت اقتصادی موجود در کشور و تورم نقش بسزایی در افزایش قیمت هزینه ارسال داشته است و هر قدر تورم افزایش یابد، قیمت‌ها نیز سیر صعودی خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: ارسال کتب دینی در سال‌های اخیر نقش موثری در بیداری ملت‌های مسلمان و نشر معارف شیعی داشته اما با توجه به وضعیت جدید گرانی هزینه‌ها امکان ادامه این روند با پرسش‌هایی روبه‌رو شده است.
 
مدیرکل پست استان قم افزود: در 6 ماه نخست امسال از استان قم سه میلیون و 600 هزار فقره پستی ارسال شده که تعداد دو هزار و 674 مرسوله به صورت زمینی و یک هزار و 276 مرسوله به صورت هوایی به دیگر کشورها صادر شده است.
 
https://qomnews.ir/vdcjavev.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما