سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 16269
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی برای ایجاد اعتماد بین مردم و پزشکان و بیمه‌ها عمل کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: عملکرد سازمان تامین اجتماعی باید به شکلی باشد که بین مردم، پزشکان و بیمه‌ها اعتماد ایجاد شود و دفترچه بیمه مانند اسکناس باشد که به سرعت هزینه‌های آن پرداخت می‌شود.
تامین اجتماعی برای ایجاد اعتماد بین مردم و پزشکان و بیمه‌ها عمل کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی که صبح امروز در دیدار با سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سخن می‌گفت، اظهار کرد: گزارش فشرده خوبی ارائه کردید که متکی بر عدد و آمار بود و نشان از سنگینی کار شما و مسئولیت سازمان تامین اجتماعی دارد.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی خدمت مهمی به مردم است که قابل انکار نیست، برخی از نهادها به طور غیر مستقیم به مردم خدمت می‌کنند اما برخی از نهادها به طور مستیم به مردم خدمات می‌رسانند که بیمه جزو این نهادها است.
 
وی تصریح کرد: طرف حساب بیمه افراد بیمار، قشر محروم و آسیب پذیر جامعه بوده که سبب بالا رفتن ارزش خدمات این نهاد می‌شود.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بیمه در واقع یک حرکت اجتماعی است یعنی هزینه‌ها از دوش یک نفر برداشته و بر کل جامعه تقسیم می‌شود، در واقع جامعه به طور دسته جمعی خسارت‌های خود را داده و این کار مهمی است که بیمه انجام می‌دهد.
 
وی با اشاره به مورد مشابه بیمه در اسلام، تصریح کرد: شبیه بیمه را در مسئله دیات داریم که گفته می‌شوند دیه خطا را باید عاقله بدهد و باید در همه فامیل تقسیم شود زیرا خطای محض بوده و عمدی نداشته است که ریشه بیمه در اسلام را نشان می‌دهد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: در کنار این خدمات ضروری، مردم نیز شکایاتی دارند که باید گفته شود تا درمان شود، یکی از این شکایات این است که مبلغ پرداختی توسط بیمه، کم است، به عنوان مثال درصدی که بیمه برای ویزیت پزشکان متخصص به مردم می‌دهد، بسیار کم است.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مشکل بعدی این است که پزشکان از عدم دریافت آسان سهم خودشان از بیمه صحبت می‌کنند، این در حالی است که دفترچه بیمه باید مانند اسکناس بوده و به سرعت پرداخت شود، البته مشخص نیست گیر کار کجاست، ولی بهتر است که تحولی اکنون ایجاد شود و این مسئله نیز اصلاح شود.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: 6 سال قبل به سراغ ما آمدند و از ما خواستند که کلنگ بیمارستانی را در قم متعلق به تامین اجتماعی را به زمین بزنیم و من به شرطی که 2 ساله ساخته شود، این کلنگ را به زمین زدم اما 6 سال بعد این بیمارستان افتتاح شد، البته مشکلات اقتصادی نیز در کار است ولی در عین حال باید این کارها سریع انجام شود.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خدمت رسانی بیمه باید کامل صورت گیرد تا اعتماد میان مردم، بیمه‌ها و پزشکان به طور متقابل وجود داشته باشد تا مشکلات مردم به راحتی حل شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdnx0f.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما