دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 16389
ابوترابی فرد در قم:

رابطه با آمریکا مشکلات داخلی را حل نمی‌کند/ حمایت مجلس از تیم دیپلماسی

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت: امروز رابطه با آمریکا، قطعا مشکلات ما را حل نمی‌کند و آن چه زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی ما بوده، قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است.
رابطه با آمریکا مشکلات داخلی را حل نمی‌کند/ حمایت مجلس از تیم دیپلماسی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تجمع پرجوش و خروش مردم قم در حرم کریمه اهل بیت (س) به مناسبت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، اظهار کرد: آیات قرآن کریم به بیان تفاوت حق و باطل می‌پردازند و به زیبایی این تفاوت را مشخص می‌کنند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند متعال حق را به معنای رمز حیات جامعه بشری می‌داند و در کنار این حقیقت، باطل تولد پیدا می‌کند، در واقع می‌توان گفت اگر حق نبود، باطل نیز جلوه نمی‌نمود و باطل در پرتو حق مطرح می‌شود.
 
تجلی در برابر انسان‌های جاهل یکی از ویژگی‌های باطل است

 
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های باطل این است که در برابر انسان‌های جاهل، تجلی و بروز پیدا می‌کند و انسان‌هایی که حقیقت آب‌های روان را نمی‌شناسند، حقیقت دنیا را در باطل می‌بینند.
 
وی تصریح کرد: انسان اگر با معارف دینی آشنا نشود، دچار انحراف می‌شود، باطل را بزرگ و مقتدر می‌بیند، گاهی آن قدر باطل بزرگ دیده می‌شود که حق در برابر او دیده نشده و این ویژگی باطل در برابر انسان‌هایی است که از بینش و معرفت و بصیرت برخوردار نیستند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در برابر باطل، خداوند حق را تصویر می‌کند، حق پدیده ای است که به منشاء هستی وصل است، ریشه دارد و به مبانی علمی و استدلالی متکی بوده و از این رو قول سدید است و فرو نمی‌ریزد.
 
آنچه بر باطل غلبه می‌کند، حق است
 
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: ممکن است در یک مقطع زمانی کوتاه شامل جولان باطل باشیم ولی آنچه بر باطل غلبه می‌کند و آن را در هم می‌کوبد، حق است و این به دلیل استدلال علمی و انطباق بر واقعیت‌ها است.
 
وی تصریح کرد: در نیم قرن گذشته شاهد یک حرکت بالنده مبتنی بر مبانی و اصول و برآمده از آموزه‌های دینی در شهر علم و اجتهاد، قم بودیم، بانگی که بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی در مسجد اعظم قم برآورد، فریاد حقی بود که مصونیت آمریکائیان را در ایران به شدت مورد حمله و نکوهش قرار داد.
 
ابوترابی فرد با اشاره به خروش امام خمینی (ره) در مقابل رژیم پهلوی و آمریکا، افزود: بانگ امام خمینی (ره) چون حق بود، راه خود را در فضای فرا روی خود گشود و دنیا را با حوادث استثنایی روبه‌رو کرد، نخستین حادثه برآمده از این بانگ، انقلاب اسلامی بود که تمام هویت خود را از اسلام و ماهیت اسلامی خود دریافت کرده بود.
 
پیروزی انقلاب ترجمه کلمه مبارک حق بود
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروزی انقلاب ترجمه کلمه مبارک حق بود و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیروزی حق بر باطل بود، قانون اساسی جمهوری اسلامی، محصول هزار سال فقاهت جوشیده از متن حوزه علمیه است و ما مفتخریم که توانسته‌ایم در پرتو آموزه‌های شیعی، قانون اساسی را تدوین کنیم که کشتی انقلاب را در این دنیای پر هیاهو، هدایت کند.
 
مردم حاملان اصلی این انقلاب هستند
 
وی خاطرنشان کرد: اسلامیت جمهوری اسلامی را حضور یک فقیه اسلام شناس، مدیر و مدبر و شجاع و مقاوم در برابر سیاسی کاران جهان و متواضع در برابر مردم و بندگان خدا، تضمین می‌کند که رهبر جمهوری اسلامی است، مردم نیز حاملان این نظام هستند، چه مردمی که امروز در مراسم 13 آبان حضور یافته‌اند و چه مردمی که در 24 خرداد در پای صندوق‌های رای حضور یافتند، همه حماسه سازان سیاسی هستند که حاملان اصلی این انقلاب هستند.
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: دفاع مقدس یکی دیگر از جلوه‌های حق و باطل بود، تانک‌های مدرن روسی در کنار میراژها و میگ‌ها و سیل دلارهای نفتی، همه و همه در برابر یک انقلاب نوپا که تنها چند ماه از تولد آن می‌گذشت، قرار گرفتند، رمز پیروزی انقلاب اسلامی، حق بودن بود زیرا این وعده الهی است و قرآن وعده پیروزی و دوام حق را داده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: 13 آبان سوم، به دست دانشجویان با فتح لانه جاسوسی آمریکا، به جلوه دیگری از تقابل حق و باطل تبدیل شد، مقاومت اسلامی کشور لبنان نیز جلوه دیگری از تقابل حق و باطل و پیروزی حق بر باطل است.
 
در غزه و عراق، تجلی برتری حق بر باطل مشخص شد
 
وی خاطرنشان کرد: در سال 2006، در 23 روز تمام کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی همراهی کردند تا حزب الله لبنان را از بین ببرند و قصد آن‌ها این بود که در 23 ساعت پیروز شوند و در این هجوم پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی نیز با آن‌ها بود.
 
ابوترابی فرد تصریح کرد: این بار اما حق در طرف مقابل باطل بود و برای نخستین بار در سالروز تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی، طعم شکست را به این رژیم باطل چشاندند و جوانان پرورش یافته در مکتب انقلاب اسلامی و تحت امر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر این رژیم پیروز شدند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به غزه و عراق، افزود: در غزه و عراق نیز تجلی برتری حق بر باطل مشخص شد و آمریکا مجبور به خروج از عراق شد.
 
امروز آمریکا در برابر ایران به نرمش دست زده است
 
وی خاطرنشان کرد: در جریان هسته ای نیز کشورهای غربی و آمریکا با تمام توان حضور یافتند و با میدان داری رئیس جمهور آمریکا این پیام را به ایران دادند که اجازه دست یابی به دانش هسته ای را به ایران نمی‌دهیم، امروز با دست یابی ایران به غنی سازی 20 درصد و توان ساخت تجهیزات هسته ای، از ما درخواست مذاکره می‌کنند و معنای آن این است که توان هسته ای ایران را پذیرفته‌اند.
 
امروز ایران به یک قدرت نظامی برتر مبدل شده است
 
ابوترابی فرد افزود: امروز آمریکا در برابر ایران به نرمش دست زده است و هسته ای شدن ایران را پذیرفته و درخواست مذاکره می‌کند، اکنون در سایه انقلاب اسلامی، ایران به یک قدرت نظامی برتر مبدل شده است که آمریکا و دیگر کشورها را در خاورمیانه مهار کرده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام ملت ما به جهان این بوده که در برابر غول پوشالی آمریکا، توان و قدرت خود را ندیده نگیرید زیرا هر ملتی در برابر سلطه، با اتکا به توان خود، می‌تواند به اقتدار و سربلندی در جهان دست یابد.
 
ریشه چالش‌های اقتصادی، تکیه به درآمدهای برون زای نفت است/ رابطه با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند
 
وی افزود: ریشه چالش‌های اقتصادی ما، تکیه به درآمدهای برون زای نفت است و امروز رابطه با امریکا، قطعا مشکلات ما را حل نمی‌کند و آن چه زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی ما بوده، قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است.
 
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید در بودجه 93 نقشه راهی را طرح کند که سبب قطع وابستگی ایران به نفت شود، این مسیر سبب استقلال جمهوری اسلامی می‌شود، رهبر معظم انقلاب چند سال قبل، سیاست‌های کلی را ابلاغ کردند که در پایان برنامه پنجم، رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی قطع شود اما متاسفانه یک سال بیشتر به پایان برنامه پنجم نمانده و این رابطه بیش از دو برابر شده است.
 
حمایت مجلس از تیم دیپلماسی
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از تیم دیپلماسی کشور حمایت می‌کند و ملت ایران نیز باید در این زمینه همراهی کنند تا استقلال اقتصادی حاصل و کشور، بازار کالاهای خارجی نشود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcgyw9q.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما