سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 16412
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مطرح کرد

عزاداری‌ها منجر به ترویج خرافات در دین نشود / اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: عزاداری‌ها باید مایه احیای ارزش‌های دینی باشد و به ترویج خرافات در دین منجر نشود.
عزاداری‌ها منجر به ترویج خرافات در دین نشود / اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری، امروز با اشاره به نامگذاری دهه اول ماه محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلایل و فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است و در فرمایشات مختلف این امام بزرگوار این مسئله منعکس شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا واقعه سرنوشت‌ساز برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده و در زیارت‌های مختلف از جمله زیارت وارث، واقعه عاشورا مهم و سرنوشت‌ساز عنوان شده است.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: امیرمومنان (ع) در سخنی فرمود همه واجبات و مسائل دینی در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر کوچک هستند.
 
وی با بیان این‌که ملت موفقیت نسبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته است، گفت: اصل انقلاب برای اقتدا به امام حسین (ع) و یارانش بود و این حرکت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت.
 
نادری خاطرنشان کرد: ملت ایران برای احیای امر به معروف و نهی از منکر با حاکمان و مستکبران درگیر است اما به دلیل برخی مسائل و جنبه‌ها با امر به معروف و نهی از منکر فاصله داریم.
 
وی با اشاره به آغاز امر به معروف و نهی از منکر در مسائل مربوط به عزاداری گفت: عزاداری‌ها باید مایه احیای ارزش‌های دینی باشد و به ترویج خرافات در دین منجر نشود.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مسئله حجاب و عفاف را از دغدغه‌های دیگر بزرگان ذکر کرد و افزود: امروز دشمن با استفاده از ماهواره‌ و ابزارهای مختلف برای از بین بردن مسئله عفت عمومی و خانوادگی برنامه‌ریزی می‌کند.
 
وی یادآور شد: مردم باید با امر به معروف و نهی از منکر مسئله عفاف و حجاب را با آموزه‌های اسلامی سازگار و منطبق کرده و فاصله و شکاف موجود در این عرصه را به تدریج برطرف کنند.
 
نادری خاطرنشان کرد: مفاسد در ادارات، رشوه‌ها و مسائل مربوط به حکومت از موارد دیگری است که باید به آن‌ها توجه شود و در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdxo0f.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما