چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16425
در دیدار با رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) مطرح شد

ابراز خشنودی آیت الله سبحانی از تشکیل دانشگاه تک جنسیتی در قم

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌‌الله سبحانی گفت: امکان ندارد دختر و پسر با هم به دانشگاه بروند و مشکلی ایجاد نشود، ازین رو امیدوارم مانند این دانشگاه در همه کشور ایجاد شود.
ابراز خشنودی آیت الله سبحانی از تشکیل دانشگاه تک جنسیتی در قم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی که در دیدار با رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) سخن می‌گفت با اشاره به حلول ماه محرم، اظهار کرد: هلال ماه محرم شب گذشته رویت شد و وارد سال 1435 هجری قمری شدیم که این مسئله دو خاطره را در من زنده کرد.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: با رویت این هلال، خاطره هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه در 1434 سال پیش به ذهن آمد و زنده شد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: دومین خاطره‌ای که زنده شد، هجرت امام حسین(ع) از مکه به کوفه بود که به مانند جدش هجرت کرد. هجرت امام حسین (ع) باطنی داشت و ظاهری که ظاهر آن اقامه حکومت اسلامی بود اما در باطن می‌دانست که اسباب ایجاد حکومت فراهم نیست.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مردم آن زمان یک حالت بی‌تفاوتی حاکم بود و هرگز فکر نمی‌کردند که می‌توان بر علیه حکومت آن زمان قیام کرد. امام حسین (ع) به سمت کوفه حرکت کرد تا خود و فرزندانش شهید شوند و مصیبت ببینند تا در جامعه تفاوتی حاصل شود و مردم بر علیه ظلم و جور حرکتی انجام بدهند.
 
آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم در نامه‌های خود، هر دو تاریخ را بنویسید، هم تاریخ شمسی و هم تاریخ قمری را، البته هر دو به هجرت پیامبر (ص) بر می‌گردد اما اولی برای کارهای اداری مناسب است و دیگری برای مناسبت‌های دینی.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: علامه شرف الدین، نویسنده کتاب ارزشمند المراجعات وقتی وارد لبنان شد، دید شیعیان هم فقیر هستند و هم آلوده، لذا دانشگاهی را به نام جعفریه تاسیس کرد و هنگام افتتاح آن گفت که از همان دری که بی دینی را داخل کردند، باید دین را داخل کشور کرد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: از اینکه مسئله جنسیتی در دانشگاه حضرت معصومه (س) رعایت شده، خوشحال شدم، فساد در جامعه از مسائل جنسیتی است و امکان ندارد دختر و پسر با هم به دانشگاه بروند و مشکلی ایجاد نشود، امیدوارم این دانشگاه در همه کشور ایجاد شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchmknz.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما