چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 16432
به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم؛ طرح تفکیک از مبداء

طرح تفکیک از مبداء پسماندهای روستایی بخش کهک استان قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: طرح تفکیک از مبداء پسماندهای روستایی بخش کهک در استان قم به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم آغاز شد.
طرح تفکیک از مبداء پسماندهای روستایی بخش کهک استان قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی با اشاره به برگزاری شورای بهداشت بخش کهک، از اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماندهای روستایی این بخش به صورت پایلوت از روستای ویریچ خبر داد و گفت: در این طرح ابتدا زنان خانه دار روستایی با شرکت در کارگاههای آموزشی مبانی و مفاهیم تفکیک زباله را توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان فرا می گیرند. 
وی با اشاره به همکاری دهیاری روستای ویریچ برای اجرای این طرح زیست محیطی خاطرنشان کرد: پس از ارایه آموزش های اولیه، مأمورین جمع آوری زباله با مراجعه به درب منازل، زباله های تفکیک شده شامل پلاستیک، شیشه، کاغذ و زباله های تر را تحویل گرفته و در محلی که از قبل توسط دهیاری تهیه شده است انبار خواهند کرد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه پس از جمع آوری زباله های تفکیک شده، مواد زاید خشک و قابل بازیافت به فروش رسیده و از این طریق جوایزی به خانواده های فعال اهداء می شود، تصریح کرد: زباله های تر نیز پس از فرآیندی در محل دفن زباله روستایی به کود گیاهی تبدیل خواهند شد. 
وی در پایان هدف از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء را حفظ و حراست از محیط زیست، کاهش هزینه جمع آوری زباله و جذب مشارکت مردمی و سودآوری برای ساکنین عنوان کرد و افزود: افزایش حجم زباله های روستایی و نبود محل دفن زباله استاندارد در بخش کهک که یک منطقه توریستی بشمار می رود و آلودگی های آبی و خاکی که به تبع آن ایجاد می شود، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قم را بر آن داشته تا با در اختیار قرار دادن کیسه زباله و بروشورها و کتب آموزشی به ساکنین روستاها این طرح ارزشمند را با همکاری سایر دستگاههای اجرایی به اجرا درآورد. 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcf0jdy.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما