سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 16593
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

عنصر ولایت محور،‌ کمال و رشد اخلاق جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: شهرهایی که رنگ ولایت به خود گرفته، امام معصوم (ع) محور کمال، رشد اخلاق جامعه، ایمان و نیاز جامعه است.
عنصر ولایت محور،‌ کمال و رشد اخلاق جامعه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در جمع عاشورائیان عزادار وجود امام (ع) در سرزمین وجود مومن را مایه ثبات عنوان و اظهار کرد: فتنه شیاطین ثبات وجود انسان را می گیرد، فرد مومن وقتی در مسیر خدا ثابت قدم است که به خدا تکیه داشته باشد.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه شهرها و سرزمین‌ها دو وجه ظاهری و باطنی دارند، افزود: پیکره شهرها مثل بدن انسان است یعنی ظواهر شهرها نشان از افکار، عقاید و سبک زندگی انسان های ساکن در آن است.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیکره شهرها برای حل و رفع نیازهای انسان است و این پیکره ها بسته به نوع تفکر و دیدگاه می تواند تغییر کند.
 
وی با تاکید براین که شهرها همان طور که ظاهری دارند واجد روح نیز هستند گفت: روح شهرها انسان ها هستند که برای رفع نیازهای خود و در جهت رسیدن به مقاصدشان این پیکره ها را ساخته اند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی پیکره شهرها را تابعی از نیازها، اخلاق و رویه مردم دانست و خاطر نشان کرد: روح انسان هاست که شهرها را می سازد که این روح شامل عواطف و احساس نیازهاست که در شهرها در قالب های مختلف تجسم پیدا می کند.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: با نگاه در ظاهر شهرها می توان به تفکر و رویکرد سیاسی سردمداران آن ها پی برد به طور مثال در سرزمین های دیگر وجود قصرها و بناهای عظیم نوع نگاه به سیاست کشورها را نشان می دهد.
 
وی با بیان این نکته که پیکره شهرها تابع روح است، متذکر شد: انسان ها با فکر، تاملات و دانش برای رفع نیازهای خود شهرها را می سازند و با نگاه به ظواهر شهرها می توان به فرهنگ حاکم به نیازها و الگوهای مصرف پی برد.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: قلب و نیازهای انسان به شهرها شکل می دهد.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: مستشرقان یعنی آن ها که از غرب روی فرهنگ شرقی ها مطالعاتی دارند در مطالعات خود به دنبال این هستند که به نفوذ مدیریت و تفکر غرب پی ببرند.
 
وی خاطرنشان کرد: انسان ها اولیائی دارند که این اولیا وقتی جوامع را مدیریت می کنند از باطن عالم به ان ها عنایاتی می شود که آن ها نیز به مردم انتقال می دهند و مردم با دین آن اولیا زندگی می کنند.
 
میرباقری با طرح این سئوال که تفکر انسان‌ها چگونه تغییر می‌کند، گفت: گاه تکامل انسان ها مادی است یعنی با پیچیده شدن عالم مادی انسان ها نیز پیچیده می شود.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اولیا حاکم بر مردم را در دو دسته اولیا طاغوت و اولیا حق دسته بندی و بیان کرد: اگر حاکمان از لشگر شیطان باشند همه چیز را از دست شیطان می گیرند و اگر سرپرست جامعه از حاکمان و تعلقات شهر رو به امام باشد همه چیز را از اولیا حق می گیرد.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر قبله سازندگان شهرها رو به قبله باشد محور زندگی انسان بندگی و طاعت است و این زنددگی حول محور خدا می چرخد.
 
وی ادامه داد: روح شهرها به آدم های آن برمی گردد، تفکر ماده از خود ماده دمیده می شود اما در ادیان روح از دستگاه دین و ولایت حق هدایت می شود، براین اساس است که اگر جامعه ای از دستگاه شیطان خط بگیرد آداب و اخلاق آن شهر هم بر همان اساس شکل می گیرد.
 
میرباقری باطن های شهرهایی که برپایه مادیات است را زینت های ظاهری از سوی شیطان بیان کرد و گفت: در سرزمین مومنین همه جا رنگ خدا دارد و همه چیز حول محور امام (ع) است در واقع می توان گفت روح بلاد مومنین از امام است و حل نیازها بر محور امام بوده این شهرها رنگ ولایت خدا را دارند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: شهرهایی که رنگ ولایت به خود گرفته امام معصوم (ع) محور کمال، رشد اخلاق جامعه، ایمان و نیاز جامعه است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdsk0f.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما