سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 16645
مدیر کل آموزش و پرورش قم خبر داد

ثبت بیش از ۳۰۰ هیئت دانش آموزی در مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز : مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: در سال ها اخیر بیش از ۳۰۰ هیئت دانش آموزی در مدارس استان قم به ثبت رسیده است و این نشان از افزایش حرارت و محبت به امام حسین(ع) دارد.
ثبت بیش از ۳۰۰ هیئت دانش آموزی در مدارس قم
به گزارش قم نیوز، محمد حسین امین جعفری در دومین همایش موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی قم  که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی مریم قم برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از افتخارات ما رشد در مکتب اهل بیت (ع) است  اظهار کرد: مجالس امام حسین (ع) یک مجالس تربیتی و نهضت عاشورا یک فرهنگ عمیق است.
 
وی با اشاره به اینکه باید ما ارزش‌های عاشورایی را به فرزندان خود منتقل کنیم افزود: در زمینه انتقال این مفاهیم خانواده و مدرسه دو نهاد بسیار اساسی هستند و باید آموزش‌های لازم در این دو نهاد صورت گیرد.
 
امین جعفری تصریح کرد: اگر خواهیم در جامعه پیشرفت کنیم باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم برای مثال مدارس غیر دولتی ما در استان آمار بسیار خوبی از نظر خروجی دانش آموزان به مقاطع بالاتر را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: خانواده‌ها در شرایط فعلی به تربیت فرزندان غفلت می‌کنند و در این بین پیوند اخلاقی بین خانواده و مدرسه بسیار مهم و اساسی است و این امر می‌تواند در تربیت فرزندان راه گشا باشد.
 
وی با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید لحن شیرین را در تمامی ابعاد آن اجرا نمود زیرا بهترین امر به معروف و نهی از منکر تذکر زبانی شیرین است.
 
امین جعفری با اشاره به اینکه نهضت عاشورا نیز بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار شده است تصریح کرد: شهید مطهری امر به معروف را برای فرزندان خود با نوشتن نامه انجام می‌دهد و این نیز یکی از طرق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcbs0b8.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما