دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 16827
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم خبر داد

عضویت 30 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: 430 کانون مساجد در استان قم فعالیت دارند و 30 هزار نفر در این کانون‌ها عضو هستند.
عضویت 30 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی اظهار داشت: 430 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قم فعالیت می‌کنند که 140 کانون ویژه خواهران بوده و 290 کانون نیز ویژه برادران است.
 
وی بیان داشت: 275 کانون امسال در طرح اوقات و فراغت «آسمانی‌ها» در تابستان سال حماسه سیاسی و اقتصادی فعالیت داشتند که از این میان 191 کانون برادران و 84 کانون خواهران بودند.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهم فعالیت‌های اوقات فراغت عنوان کرد: 30 هزار نفر در طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها که حلقه‌های معرفت، کلاس‌های قرآنی، ورزش در کانون، هسته پژوهش، خانه‌های بهشتی(آموزش والدین)، کلاس‌های هنری و مهارتی، پرسمان جوان(پرسش و پاسخ)، خیمه شهدا، برنامه‌های ورزشی، اردوهای یک روزه و دو روزه، سنگرنت(وبلاگ نویسی مسجدی)، نمایشگاه حضور (فعالیت‌های کانون‌ها) و همچنین30 شب 30 محفل (محافل قرآنی رمضان) از جمله برنامه‌های آن بوده است، شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستادی این دبیرخانه نیز چشمگیر بود افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان، المپیاد فرهنگی ورزشی، آفاق اندیشه (دوره آموزشی)، اندیشه آسمانی (اردوی نخبگان به مشهد مقدس)، نظارت و بازدید از کانون‌ها، تبلیغات و اطلاع رسانی، مشاوره و انعقاد تفاهم‌نامه با کانون‌ها، تولید نرم افزار مدیریت کانون، ضیافت جوانه‌های عبادت (جشن تکلیف) و طرح بزرگ قرآنی 1447 از جمله این فعالیت‌ها بود.
 
روحانی با اشاره به خدمات دبیرخانه کانون‌های مساجد ابراز داشت: این خدمات در دو عنوان حمایت‌های ستادی و کانونی است و همچنین سرانه‌ای نیز به تعداد هر عضو به کانون‌های مساجد تعلق می‌گیرد.
 
وی به حمایت‌های مالی و تجهیزاتی از کانون‌ها اشاره کرد و گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، میانگین به هر کانون 13 میلیون ریال پرداخت کرده است.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از کانون‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این اداره کل برای تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مبلغ 480 میلیون ریال در قالب بن کتاب اهدا کرده است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سال 91 و 92 نسبت به سال 90، 10 درصد رشد داشته است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcd5j0f.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما