قم نيوز : قم نیوز: واگذاری بهره برداری از نمایشگاه دائمی قم از 6 ماه دوم سال 92 به سازمان همیاری شهرداری‌های های قم واگذار شد که این واگذاری حاشیه‌هایی را به همراه داشت.
تغییر متولی نمایشگاه دائمی قم باعث تعطیلی نمایشگاه تبلت و موبایل شد
به گزارش قم نیوز، دومین نمایشگاه صنعت موبایل، تبلت، دوربین، سیستمهای حفاظتی و امنیتی استان قم که قرار بود از پنجم لغایت هشتم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برگزار شود بنا به دلایلی که در حال حاضر مورد تکذیب و تائید برخی از مسئولین قرار می‌گیرد برگزار نشد، عده‌ای از مسئولان عدم برگزاری این نمایشگاه را به درخواست و انصراف مجری این نمایشگاه اعلام می‌کنند، در حالیکه مجری این نمایشگاه پلمپ محل نمایشگاه و عدم وقت کافی برای تدارک محیط برای برگزاری نمایشگاه را علت اصلی انصراف اعلام می‌کند.
 
در هر حال عدم برگزاری نمایشگاه صنعت موبایل، تبلت، دوربین، سیستمهای حفاظتی و امنیتی استان قم و پیگیری خبرنگار مهر موجب شد تا سایر مسائل و مشکلات پشت پرده نمایشگاه دائمی قم نمایان شود و این مطلب شاید از جلسه شورای برنامه ریزی استان قم سرچشمه بگیرد.
 
طبق گفته معاون برنامه ریزی استانداری قم با خبرنگار مهر، محل دائمی نمایشگاه بین المللی قم در اختیار استانداری است و طبق قانون واگذاری اموال دولتی باید در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود که بر اساس مصوبه اواخر آبانماه این شورا، بهره برداری مجدد از محل دائمی نمایشگاه بین المللی قم که طی چند سال اخیر در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قم قرار گرفته بود مورد موافقت واقع نشد.
 
مهلت بهره برداری از محل نمایشگاه دائمی قم پایان یافته است
 
بر اساس سخنان سید رضا دهناد، مهلت بهره برداری از محل نمایشگاه دائمی قم پایان یافته و این مکان فقط تا پایان شهریورماه سال 92 در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.
 
گفته‌های معاون برنامه ریزی استاندار قم در حالی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت تقویم برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل دائمی نمایشگاه قم را تاپایان سال 92 اعلام کرده است و به عبارتی با عدم تصویب بهره برداری در 6 ماه دوم سال برگزاری نمایشگاه‌هایی که برای این دوره از سال برنامه ریزی شده‌اند در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده‌ است.
 
مدیرعامل تعاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اختیارات سازمان صنعت، معدن و تجارت در 6 ماه دوم سال در حالی که تنها تا شهریورماه و به عبارتی 6 ماه اول سال اجازه بهره برداری را داشته‌اند اینگونه پاسخ داد: برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه‌ها در همه جای کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود و از سویی طی گفتگویی که با معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استاندار قم انجام داده بودیم وی به ما اعلام کرد که شما می‌توانید به ادامه کار بپردازید.
 
انتقاد از پلمب نمایشگاه
 
اسماعیل آگاه در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد استانداری قم در پلمپ نمایشگاه بیان داشت: در هر صورت با مصوبه‌ای که اواخر آبان انجام شده استانداری باید نامه تخلیه نمایشگاه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌کرد در حالیکه استانداری بدون انجام این کار و بدون اطلاع قبلی شنبه دوم آذرماه وارد محل نمایشگاه شده و درهای نمایشگاه را قفل کرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما منتظر دریافت نامه از سوی استانداری قم مبنی بر عدم ادامه بهره برداری از محل نمایشگاه هستیم، ادامه داد: ما پس از دریافت نامه یک ساعته محل را خالی و به مستاجر جدید واگذار خواهیم کرد و قراردادهایی که با شرکت‌های مختلف برای برگزاری نمایشگان تا پایان سال داشته‌ایم را فسخ و یا به مستاجر جدید منتقل می‌کنیم.
 
لازم بود درهای نمایشگاه بسته شود
 
بر اساس مطالب مطرح شده به نظر می‌رسد از 6 ماه دوم سال به بعد نمایشگاه به سازمان همیاری شهرداری‌های قم اجاره داده شده است مطلبی که مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های قم نیز آن را تایید می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های قم که پلمپ نمایشگاه را قبول ندارد در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: ‌بسته شدن دربهای نمایشگاه در روز شنبه به معنای پلمپ نبوده بلکه به علت واگذاری بهره برداری به سازمان همیاری شهرداری قم لازم بود تا درهای نمایشگاه بسته شده و یک صورت وضعیت از محل گرفته شود.
 
علیرضا ماندی با تاکید بر اینکه این سازمان آماده انجام تعهدات سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری نمایشگاه‌ها تا پایان سال است درباره علت عدم برگزاری نمایشگاه صنعت موبایل، تبلت، دوربین، سیستمهای حفاظتی و امنیتی استان قم گفت: ما آماده همکاری با مجری برگزاری نمایشگاه بودیم اما وی با اعلام انصراف نمایشگاه را برگزار نکرد.
 
هزینه‌های تبلیغاتی که هدر رفت
 
گفته‌های ماندی در حالی است که مجری برگزاری نمایشگاه صنعت موبایل، تبلت، دوربین، سیستمهای حفاظتی و امنیتی استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: چگونه ممکن است ما 20 روز قبل از برگزاری نمایشگاه تبلیغات سطح شهری را با هزینه فراوانی انجام دهیم و از سویی دیگر از ماه‌ها قبل نیز تبلغات برگزاری را در روزنامه‌ها و مجلات آغاز کرده باشیم اما در زمان برگزاری انصراف دهیم.
 
مجتبی علیشاهی ادامه داد: ما در روز شنبه دوم آذرماه و بعد از پایان نمایشگاه فرش، محل نمایشگاه را به منظور بستن داربست‌ها و جانمایی غرفه‌ها تحویل گرفتیم که ناگهان به ما اعلام کردند نمایشگاه را تخلیه کنید.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه بعد از 48 ساعت یعنی در روز دوشنبه در اختیار ما قرار گرفت و از آنجایی که مقرر شده بود نمایشگاه ما در روز پنج آذرماه آغاز شود به عبارتی ما زمان طلایی برای انجام اقدامات اولیه برای آماده سازی مکان را از دست داده بودیم و از سویی دیگر چون نمی‌دانستیم که بالاخره نمایشگاه چه زمانی مجدد در اختیار ما قرار می‌گیرد مجبور شدیم به شرکت کنندگان در نمایشگاه که برخی از شهرهای تهران و اصفهان بودند اطلاع دهیم که نمایشگاه برگزار نخواهد داشت.
 
علیشاهی همچنین بیان کرد: این نمایشگاه با توجه به مشکلات کنونی به تعویق افتاده و در صورت رفع مشکل طی ماه‌های آتی برگزار خواهد شد.
 
متقاضیان برگزاری نمایشگاه قرارداد جدید منعقد کنند
 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قم در ادامه گفته‌های خود با تاکید مجدد بر انجام تعهداتی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگا‌های بین المللی قم انجام شده ابراز داشت: این امر منوط به همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است که قرارداد‌ها را در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌های قم قرار دهد که این همکاری هنوز صورت نگرفته است.
 
وی ضمن پیشنهاد راه حل دیگر به مجریان برگزاری نمایشگا‌هایی که تا پایان سال زمان برگزاری نمایشگاه به آن‌ها اعلام شده بیان کرد: این افراد می‌توانند برای برگزاری نمایشگاه‌های خود به سازمان همیاری شهرداری قم مراجعه و قرارداد جدید منعقد کنند.
 
در هرحال این گفته‌های ماندی در حالی مطرح می‌شود که مدیرعامل تعاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تخلیه نمایشگاه را منوط به دریافت نامه و ابلاغیه از سوی استانداری موکول کرده است.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchwwnz.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما