يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 16989
سرپرست دانشگاه قم:

تربیت نیروی انسانی متعهد هدف اصلی دانشگاه قم است

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست دانشگاه قم گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد، خلاق و متخصص به عنوان کارآفرین های موثر در ارتقای نظام اسلامی از اهداف اصلی در دانشگاه قم است.
تربیت نیروی انسانی متعهد هدف اصلی دانشگاه قم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اهداف اصلی دانشگاه قم در راستای تربیت دبیران دینی و قضات متعهد اظهار کرد: تشکیل نخستین مدرسه عالی تربیت و قضایی با حمایت حوزه علمیه، شهید بهشتی و باهنر با هدف خدمت به نظام، جامعه و مردم صورت گرفت.
 
سرپرست دانشگاه قم با تاکید براینکه دانشگاه باید پاسخگوی نیاز علمی و پژوهشی کشور باشد افزود: دانشگاه قم با 6 دانشکده مدیریت و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی، حقوق، علوم پایه و معارف اسلامی با ظرفیت 8000دانشجو در حال فعالیت است.
 
وی خاطر نشان کرد: در این دانشگاه 250 عضو هیئت علمی و 350استاد مدعو در امور پژوهشی مشغول هستند  و این یکی از نکات بسیار برجسته در دانشگاه قم است.
 
حجت الاسلام دیرباز مستقل بودن پردیس خواهران دانشگاه قم را یکی دیگر از نقاط قوت این دانشگاه عنوان کرد و تصریح کرد: دانشگاه های استان قم از جمله آزاد، فنی، غیرانتفاعی و پیام نور تعامل نزدیکی با دانشگاه قم دارند.
 
سرپرست دانشگاه قم تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد، خلاق و متخصص به عنوان کارآفرین های موثر در ارتقای نظام از اهداف اصلی در دانشگاه ها است.
 
وی دانشگاه قم را پیشرو در علوم انسانی اسلامی دانست و عنوان کرد: بسیاری از کتب مورد استفاده در دانشگاه های کشور در زمینه حقوق، فلسفه، حقوق اسلامی و فق و مبانی از تالیفات اساتید دانشگاه قم است.
 
حجت الاسلام دیرباز با اعلام این خبر که رشته های مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه اندازی می شوند، گفت: تاکنون بیشتر رشته های مجازی در گرایش های حقوق و IT بوده است.
 
سرپرست دانشگاه قم با اشاره به عملکرد و تلاش های پژوهشگران دانشگاه قم، عنوان کرد: در راستای تحول علوم انسانی و اسلامی سازی آن در رشته های حقوق و فلسفه اسلامی پژوهشگران دانشکده الهیات دانشگاه قم در حال تدوین منابع هستند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccooqs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما