دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 17034
مسئول انجمن ضایعات نخاعی استان قم عنوان کرد

مناسب‌سازی 80 درصد بوستان‌ها برای معلولان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن ضایعات نخاعی استان قم گفت: با پی گیری‌های انجام شده 80 درصد بوستان‌ها در قم برای معلولین مناسب سازی شده است.
مناسب‌سازی 80 درصد بوستان‌ها برای معلولان در قم
به گزارش قم نیوز، مجید شکوری ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: معلولان در جامعه کنونی مشکلات فراوانی دارند که مهمترین آن، حضور نداشتن در جامعه است که به دلیل نبود امکانات تردد و تسهیل در رفت و آمد به ادارات، مراکز خرید، معابر عمومی و مکان‌های فرهنگی – ورزشی است.
 
وی اضافه کرد: در استان قم سه سال است که ستاد مناسب‌سازی محیطی تشکیل شده و تاکنون تنها 30 درصد از معابر عمومی و ادارات و 80 درصد بوستان‌ها و 40 درصد باشگاه‌های ورزشی استان مناسب‌سازی صورت گرفته است.
 
مسئول انجمن ضایعات نخاعی قم ادامه داد: 30 درصد مناسب‌سازی مکان‌های عمومی در قم انجام شده که در این راستا می‌توان به مناسب‌سازی برخی از دستگاه‌های خودپرداز و رمپ‌‌گذاری در برخی از مکان‌های عمومی اشاره کرد.
 
وی بیان کرد: هنگامی که مناسب‌سازی در معابر عمومی و پارک‌ها صورت بگیرد وضعیت عمومی معلولان بهبود پیدا می‌کند.
 
شکوری با ابراز خرسندی از نام‌گذاری یک روز به نام معلولان بیان داشت: باید نماد و سمبل این روز ولیچر یا عصای سفید باشد تا درد معلولیت برای همه آحاد جامعه قابل درک باشد.
 
340 نفر در قم ضایعه نخاعی هستند
 
وی تصریح کرد: در قم 340 نفر ضایعه نخاعی زندگی می‌کنند که 50 درصد آنها بر اثر تصادف و 30 درصد براثر سقوط از بلندی چار معلولیت شدند.
 
مسئول انجمن ضایعات نخاعی قم ادامه داد: برخی از علل معلولیت‌ها را می‌توان در حوادث جست و جو کرد که این مشکل با فرهنگ‌سازی صحیح کاهش پیدا می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به در خواست انجمن ضایعات نخاعی قم از شورای اسلامی شهر و شهرداری قم اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد اداره مناسب‌سازی در شهرداری برای فراهم‌سازی محیطی ویژه معلولان با نظارت دقیق، خواسته انجمن ضایعه نخاعی بود که با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفت هیچ همکاری از سوی ادارات مربوطه در این زمینه صورت نگرفته است.
 
شکوری ادامه داد: در صورتی که شرایط برای رفت و آمد معلولان در جامعه فراهم شود توانمندی‌های معلولان، با تردد در جامعه شکوفا خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: اگر قرار باشد به شهرداری در مناسب‌سازی نمره بدهیم، بیشتر از نمره 50 به شهرداری تعلق نخواهد گرفت.
 
مسئول انجمن ضایعات نخاعی قم اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد پارک‌ها مناسب‌سازی شده‌اند ولی هنوز نواقصی در این زمینه وجود دارد.
 
وی با اشاره به مناسب‌سازی دانشگاه‌ها گفت: 40 درصد از ورزشگاه‌ها در قم مناسب‌سازی شده که ورزشگاه شهید دخانچی از آن جمله است.
 
شکوری فرهنگ‌سازی را در کاهش مشکلات معلولیت بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید دو ساعت از برنامه‌های خود را به بهزیستی اختصاص دهد تا در قالب نمایش، آموزش‌های لازم به مردم داده شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcee78z.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما