شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 17222
مدیرکل بهزیستی استان قم:

مناسب‌سازی معابر عمومی قم تنها با همکاری یک نهاد امکان‌پذیر نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مناسب‌سازی معابر عمومی برای رفت و آمد سالمندان و معلولین نیازمند یک اراده جمعی است و تنها یک نهاد نمی‌تواند در این زمینه گام موثری بردارد.
مناسب‌سازی معابر عمومی قم تنها با همکاری یک نهاد امکان‌پذیر نیست
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی‌مظفری امروز با اشاره به مناسب‌سازی سطوح خیابان‌ها و معابر عمومی اظهار داشت: این امر به همه دستگاه‌ها ارتباط دارد و یک اراده جمعی می‌طلبد تا عقب ماندگی گذشته به صورت مطلوب جبران شود.
 
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده تغییرات محسوسی در سطح شهر قم ایجاد شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به عدم همکاری برخی از مسئولان در طرح مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولان گفت: در جلساتی که ستاد هماهنگ‌سازی تشکیل می‌شود بسیاری از مسئولان شرکت نمی‌کنند.
 
حاجی‌مظفری اظهار داشت: بهزیستی در 2 سال گذشته از شهرداری تقاضا کرده است که اداره‌ای در شهرداری به نام مناسب‌سازی شهری ایجاد شود و در شهرداری‌های هشت‌گانه قم نیز در زمینه مناسب‌سازی، کارشناس مسئول داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: اگر چنین اقدامی انجام شود مشکل خیابان‌ها و سایر معابر عمومی در قم برطرف خواهد شد و معلولان نیز می‌توانند مانند سایر مردم عادی جامعه به آمد و رفت بپردازند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: به دلیل نامناسب بودن معابر عمومی نه تنها معلولین مشکل تردد دارند بلکه سالمندان نیز با این مشکل مواجه هستند.
 
وی اظهار داشت: 15 درصد افراد جامعه را سالمندان و معلولین کم‌توان تشکیل می‌دهند و ضرورت مناسب‌سازی معابر عمومی بیش از گذشته در جامعه احساس می‌شود.
 
قهرمانی 6 معلول قمی در جهان
 
حاجی‌مظفری با بیان اینکه معلولان در زمینه ورزش توانمندی بالایی دارند، تصریح کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون، پنج نفر از معلولان به 6 قهرمانی دست یافتند که یکی از معلولان 2 مرتبه به قهرمانی جهانی دست یافت.
 
وی تصریح کرد: این قهرمانی‌ها با کمترین امکانات به دست آمده و در صورتی که معلولان ورزشکار، امکانات ورزشی مناسب‌تر و بهتری داشته باشند می‌توانند بیش از پیش به قهرمانی دست یابند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به بحث بیمه معلولان تصریح کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و هر معلولی که مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرد خانواده او نیز بیمه می‌شود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت گفت: استان قم برای نخستین بار در زمینه تشخیص بیماری اوتیسم در حال برداشتن گام‌های موثری است و در زمینه غربالگری شنوایی نیز موفق عمل کرده است و کاهش شمار ناشنوایان نشان از این موفقیت است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdxx0f.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما