دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 17058
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

کتابخانه علامه امینی در قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از بهره‌برداری از کتابخانه علامه امینیدر آینده‌ای نزدیک در قم خبر داد.
کتابخانه علامه امینی در قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی امروز با اشاره به کتابخانه‌های زیر پوشش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: 50 کتابخانه در سطح استان وجود دارد که 49 هزار و 600 نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.
 
وی با بیان اینکه یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد گفت: هر کتابخانه استاندارد به طور متوسط 2 هزار و 200 متر مربع است که با بررسی‌های انجام شده استان قم به یک کتابخانه مرکزی و 16 کتابخانه استاندارد نیاز دارد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: مساحت کتابخانه مرکزی 10 هزار متر مربع و مساحت کتابخانه‌های عمومی مورد نیاز 50 هزار متر مربع است.
 
وی ادامه داد: بر اساس شاخص نهاد کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر باید هشت متر مربع فضای کتابخانه‌‌ای وجود داشته باشد ولی اکنون این شاخصه در قم به ازای هر 100 نفر 2 متر و 800 سانتی متر مربع است که نزدیک به پنج متر مربع از شاخصی که برای 1404 در نظر گرفته شده، کمتر است.
 
فریدونی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 300 کتابخانه در استان قم وجود دارد که هر یک زیر مجموعه نهادهای مختلف مانند مراکز حوزوی و دانشگاهی به صورت سنتی و تخصصی خدمات ارائه می‌دهند.
 
وی با اشاره به اهمیت احداث کتابخانه‌های عمومی گفت: احداث این کتابخانه‌ها موجب افزایش مطالعه در افراد مختلف می‌شود، بنابراین با افزایش کتابخانه‌های عمومی میزان مطالعه در جامعه افزایش پیدا می‌کند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به کتابخانه‌های در حال احداث اشاره کرد و افزود: کتابخانه استاندارد شهدای نوبهار در منطقه آذر یکی از کتابخانه‌های در حال احداث است که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون برای ادامه روند پیشرفت آن با مشکل مالی مواجه هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: کتابخانه علامه امینی واقع در شهرک فاطمیه خیابان نیروگاه آماده افتتاح است و اکنون احداث فیزیکی آن به پایان رسیده و تجهیزات مورد نیاز آن تامین شده و تنها مشکلاتی در زمینه انشعاب آب، برق و گاز در این کتابخانه وجود دارد.
 
فریدونی عنوان داشت: کتابخانه علامه امینی با هزار و 800 متر مربع دارای سه طبقه و دارای امکانات سالن مطالعه مجزا، مخزن، خدمات اینترنتی و کامپیوتر است.
 
وی یادآور شد: در این کتابخانه نزدیک به یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcaawn6.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما