چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 17110
با اعزام به اردوی آماده‌سازی در کشور بلاروس

قهرمان پرش با نیزه قم آماده اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: قهرمان صاحب‌نام دو و میدانی استان قم در رشته پرش با نیزه خود را برای حضور موفق در پیکارهای دو و میدانی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی آماده می‌کند.
قهرمان پرش با نیزه قم آماده اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شود
به گزارش قم نیوز، این دو و میدانی کار ارزنده و صاحب نام محمدمحسن ربانی است که با سابقه‌ای بسیار موفق و درخشان در این رشته، هم‌اکنون رکورددار ماده پرش با نیزه کشورمان محسوب می‌شود و هنوز هیچ ورزشکاری موفق به تکرار موفقیت‌های وی نشده است.
 
ربانی که سابقه کسب نخستین و آخرین مدال طلای تاریخ دو و میدانی کشورمان در رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی مردان آسیا در سال 2007 را در کارنامه دارد به دنبال کسب آمادگی حضور موفق در بازی‌های آسیایی اینچئون به منظور شرکت در اردوی 45 روزه راهی کشور بلاروس می‌شود.
 
این در حالی است که بر اساس تصمیم کمیته فنی قرار است قهرمان پرش با نیزه کشورمان از بیستم آذرماه جاری به کشور بلاروس سفر کند و در یک اردوی 45 روزه زیر نظر ایگور مربی با تجربه بلاروسی تمرینات زمستانی و تکنیکی را پشت سر بگذارد تا سطح آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی ارتقا ببخشد.
 
چهره صاحب نام و شاخص دو و میدانی استان قم که سرشناس‌ترین ورزشکار قمی در این رشته به شمار می‌رود در حال حاضر رکورد ماده پرش با نیزه کشورمان به ارتفاع پنج متر و 36 سانتی‌متر است و به دنبال کسب نخستین مدال خود از بازی‌های آسیایی است.
 
این دو و میدانی‌کار مطرح پیش از این، قهرمانی پرش با نیزه مسابقات 2007 دو و میدانی آسیا در کشور اردن، مدال طلای پیکارهای دو و میدانی قهرمانی آسیا در سال 2010، کسب 2 مدال نقره و برنز در بازی‌های کشورهای اسلامی را در کارنامه موفقیت‌های خود دارد.
 
ربانی همچنین در ویترین افتخارات خود موفق به کسب عنوان دومی بازی‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا در سال 2005، دریافت مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2004 و عناوین مختلفی از این دست شده است و امید دارد که یکی از مدال‌های بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کند.
 
این ورزشکار افتخارآفرین که هم‌اکنون بیشترین شانس کسب مدال را در میان ورزشکاران ایرانی در ماده پرش با نیزه دارد از پیشگامان و زحمتکشان این ماده در کشورمان به شمار می‌رود ضمن اینکه رکورد پرش با نیزه کشور را نیز در اختیار دارد.
 
بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در سال آینده برگزار می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان در تمام رشته‌ها به این رقابت‌ها اعزام می‌شود در حالی که ربانی یکی از نمایندگان ورزش قم در این دوره از بازی‌ها خواهد بود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjyvev.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما