شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 1712
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم خبر داد:

معرفی شهروند و پلیس برگزیده قمی

قم نيوز : قم نیوز: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره شهروند برگزیده گفت: در این جشنواره شهروندان قمی و کارکنان نیروی انتظامی برگزیده معرفی می‌شوند.
معرفی شهروند و پلیس برگزیده قمی
به گزارش قم نیوز، محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره شهروند برگزیده در سراسر کشور اظهار داشت: این جشنواره با توجه به ابلاغ دستورالعمل از سوی معاونت اجتماعی ناجا در شهریورماه مبنی بر انتخاب شهروند نمونه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام فرماندهی‌ انتظامی استان‌ها موظف به اجرای این جشنواره هستند، ادامه داد: برای هر استان سهمیه‌ای مبنی بر معرفی شهروند برگزیده تعیین شد که سهمیه استان قم ۱۰ نفر است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: ۳۰ درصد از سهمیه تعریف شده در قالب معرفی کارکنان نیروی انتظامی و مابقی سایر نهادها، سازمان‌ها و اقشار مردمی را شامل می‌شود.

میرحیدری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ابراز داشت: توسعه فرهنگ مشارکت عمومی در راستای افزایش خودکنترلی اجتماعی، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، همبستگی و همدلی با سایر سازمان‌های متولی نظم و امنیت، شناسایی و تقدیر از افرادی که در راستای تقویت امنیت جامعه از خود ایثار و از خودگذشتگی، بسترسازی به منظور اجرای طرح‌های فراگیر و اساسی در حوزه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و... از جمله اهداف برگزاری جشنواره شهروند برگزیده است.

وی با بیان اینکه شاخص‌هایی برای انتخاب این افراد تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این ویژگی‌ها شامل شهروندانی است که در حوادث و تصادفات با اقدام به موقع مانع از بروز مرگ و میر و تلفات جانی شده و به افراد مجروح در صحنه تصادفات رسیدگی کرده و خدمات شایانی ارائه دادند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم افزود: شهروندانی که با تماس خود با سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ موجب پیشگیری از جرایم شدند، افرادی که با عوامل پلیس در حوزه‌ کلانتری، پاسگاه‌های پلیس در کنترل نظم و امنیت محل و جامعه همکاری داشتند، شهروندانی که به شناسایی مجرمان و کشف جرایم کمک کرده و مانع از ایجاد بی‌نظمی در جامعه شده‌اند در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.

میرحیدری گفت: همچنین افرادی که در اجرای ماموریت‌ها همکاری مستقیم با پلیس داشتند نیز به عنوان شاخص‌های شهروند برگزیده موردتوجه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به احساس مسئولیت بالای شهروندان قمی در همکاری با نیروی انتظامی عنوان داشت: مشارکت‌های مردمی در اغلب ماموریت‌ها نقش قابل توجهی در دستگیری مجرمان و کنترل صحنه وقوع جرم داشته است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: کارکنان سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهایی که در راستای ایجاد برقراری امنیت فعالیت مضاعفی انجام داده و با جانفشانی و ایثار نقش موثری داشته‌اند، نیز از شاخص‌های انتخاب هستند.

میرحیدری اذعان داشت: در حوزه مجموعه نیروی انتظامی، انتخاب همسر و فرزندان افرادی که در اجرای ماموریت‌های ویژه نجات گروگان، حفاظت از اشخاص و اموال عمومی، مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند مورد توجه است.

وی تصریح کرد: این کمیته از شهریورماه تشکیل شده است و علاوه بر انتخاب ۱۰ نفر سهمیه که از سوی معاونت اجتماعی ناجا اختصاص داده شد، ۴۰ نفر نیز از سوی فرماندهی انتظامی استان انتخاب شدند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گفت: کارکنان صدا وسیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب رسانه، شورای هماهنگی بانک‌ها، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری، آتش‌نشانی و بسیج در این جشنواره به‌عنوان برگزیده شناخته شده‌اند.

میرحیدری با بیان اینکه این جشنواره ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود، عنوان داشت: در مرحله نخست این جشنواره ۱۶۷ نفر انتخاب شدند که این تعداد در مرحله دوم به ۵۴ نفر رسید و در مجموع ۱۰ نفر به عنوان برگزیده ملی انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.sqsa2bqmila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما