جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 17177
حجت الاسلام آتش زر:

ملاک شهرسازی، اجتماع محوری باشد

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهر قم، با تاکید براینکه در ساخت و سازها باید در راستای افزایش تعامل مردم اقدام کرد، گفت: شهرسازی اسلامی و ساخت و سازهای شهری براساس جماعت محوری باشد.
ملاک شهرسازی، اجتماع محوری باشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش زر روز پنج شنبه در آیین رونمایی از "مجموعه مقالات پژوهشی طراحی الگوهای معماری اسلامی – ایرانی" در دانشگاه قم، با بیان اینکه این مهم در بسیاری از روایات و قرآن کریم مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: باید در شهرسازی و ساخت و سازهای اسلامی مکان های جمعیت محور در نظر گرفته شود.
 
وی با اشاره به سبک زندگی در کشورهای غربی، ادامه داد: در سبک زندگی غربی ها مردم با یکدیگر هیچگونه ارتباطی ندارند و اجتماع گریزی محور است که متاسفانه امروزه نیز در برخی از ساخت و سازها نیز این پدیده مشاهده می شود که در این زمینه نیاز به بررسی بیشتر است.
 
رییس شورای اسلامی شهر قم، با تاکید براینکه معماری و شهرسازی اسلامی باید ملتزم به اصل مهم جمعیت محوری باشد، تصریح کرد: در گذشته ساخت بناها براساس این اصل صورت می گرفت چرا که بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم در مکان های اجتماع محور حل می شد.
 
حجت الاسلام آتش زر، عنوان کرد: باید با بهره گیری از نظرات مراجع عظام تقلید، علما، پژوهشگران و صاحب نظران مشکلات این عرصه شناسایی شده و حرکت به سمت اسلامی سازی شهر نهادینه شود.
 
وی با بیان اینکه باید در طراحی ساخت و سازهای امروزی اجتماع محوری ملاک باشد، تصریح کرد: متاسفانه در ساخت و سازهای امروزی اجتماع گریزی رواج یافته است که منطبق با سبک زندگی اسلامی نیست.
 
آیین رونمایی "مجموعه مقالات پژوهشی طراحی الگوهای معماری اسلامی – ایرانی" روز پنج شنبه با حضور مسوولان استانی در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdccmsqs.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما