سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 17347
مدیرکل انتقال خون استان قم:

سالانه 75 درصد از پلاسمای تولیدی در قم به آلمان صادر می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم، از صدور سالانه 75 درصد از پلاسمای تولیدی در قم به کشور آلمان خبر داد.
سالانه 75 درصد از پلاسمای تولیدی در قم به آلمان صادر می شود
به گزارش قم نیوز، علی الهی روز سه شنبه، با اعلام این خبر افزود: از چهار سال گذشته تاکنون 100 هزار واحد پلاسما از استان قم به شرکت های پالایشگر خارجی ارسال شده است.
 
وی اضافه کرد: به طور متوسط سالانه 26 هزار واحد پلاسما به شرکت های خارجی در آلمان صادر شده است.
 
مدیرکل انتقال خون استان قم، تصریح کرد: کیفیت و سلامت خون های اهدایی در استان قم در سطح کشور و نیز در سطح بین الملل سرآمد است.
 
الهی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار واحد خونی در قم تهیه شده است، گفت: در این مدت 25 هزار نفر موفق به اهدای خون خود شدند.
 
وی ادامه داد: به دلیل سلامت خون و رعایت استانداردهای فنی برای خونگیری بخش زیادی از پلاسمای به دست آمده از این خون ها به خارج از کشور برای تهیه دارو ارسال می شود.
 
مدیرکل انتقال خون استان قم، با بیان اینکه هزار و 778 فرآورده خونی به دو استان تهران و خوزستان ارسال شده، افزود: همچنین 11 هزار و 35 واحد خون به مراکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه استان قم ارسال شده است.
 
الهی با بیان این که هیچ گونه کمبود خون در استان قم مشاهده نشده است، گفت: در طول فصل پاییز اهداکنندگان مستمرخون در استان قم 57 و سه دهم درصد نسبت به کل اهداکنندگان رشد داشته است.
 
به گفته وی؛ این میزان از متوسط  کشوری نیز 6 درصد بیشتر بوده است.
 
مدیرکل انتقال خون استان قم، از رشد 57 درصدی اهداکنندگان مستمر خون نسبت به کل اهداکنندگان در استان قم خبر داد و افزود: از میان اهداکنندگان در استان قم 24 هزار نفر مرد و یک هزار نفر نیز زن هستند.
 
الهی اضافه کرد: 55 درصد از افرادی که خون اهدا کردند از اهداکنندگان مستمر خون هستند که این امر در سطح کشور شاخص و قابل توجه است.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbzfb8.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما