چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 17375

دومین نشست کوهنوردی طلبگی برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دومین نشست کوهنوردی طلبگی با حضور جمعی از طلاب کوهنورد حوزه علمیه قم برگزار شد.
دومین نشست کوهنوردی طلبگی برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دومین نشست کوهنوردی طلبگی شامگاه نوزدهم دی، با حضور جمعی از طلاب و روحانیان کوهنورد حوزه علمیه قم در مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان برگزار شد.
 
در این نشست حجت الاسلام علی شریفیان مهر به بیان ضرورت های تدوین راهبرد ورزش کوهنوردی طلبگی با نگاه ورزشی و تبلیغی پرداخت و گفت: ورزش کوهنوردی به عنوان ورزش اسلامی نباید از سوی طلاب علاقه مند نادیده گرفته شود، از سویی دیگر نمی توان نسبت به دغدغه های رهبر انقلاب درباره ورزش جوانان بی حرکت و ایستا بود.
 
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان در ادامه با درخواست از طلاب کوهنورد برای مشارکت در عرصه احیای کوهنوردی طلبگی و همکاری جدی برای حضور در محافل کوهنوردی کشور بیان داشت: شناسایی و جمع آوری طرح و ایده اعضای مؤسسه عالیان از گام های مهم در ایجاد فضای میل طلاب جوان به ورزش و برنامه ریزی اصولی برای حفظ نشاط و تندرستی است.
 
وی با اظهار خرسندی از استقبال طلاب به ورزش کوهنوردی، حضور در این میدان را با حفظ قداست طلبگی و اهداف مبلغ دینی سازگار دانست و تصریح کرد: چه بسا بسیاری از حرکت های استاندارد در ورزشی از سوی افراد متدین و مذهبی به ذهنیت های مسمومی که در جامعه امروزی علیه قشر مذهبی ایجاد شده، پایان می‌دهد.
 
در این نشست حجت الاسلام علمداری از کوهنوردان موفق به بیان دیدگاه های خود درباره جایگاه کوهنوردی و برخی شیوه های حضور در حوزه ورزش کوهنوردی پرداخت و گفت: ایجاد آشنایی درونی طلاب کوهنورد برای شکل گیری چارچوب منظم و منسجم برنامه های کوهنوردی ضروری است. 
 
گفتنی است، دومین نشست تخصصی کوهنوردی طلبگی با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت دعای توسل در مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان قم برگزار شد.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdccp1qs.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما