شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 17497
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی میراث فرهنگی استان قم:

3 اثر هنرمندان قمی نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: سه اثر هنرمندان قمی شامل کاسه با لعاب خرمهره،‌ صندوقچه چوبی و جعبه جواهرات نشان ملی مرغوبیت کالا در سطح منطقه مرکزی را دریافت کردند.
3 اثر هنرمندان قمی نشان ملی مرغوبیت کالا دریافت کردند
به گزارش قم نیوز، مهدی نصر اصفهانی امروز با اشاره به برگزاری جلسه منطقه مرکزی نشان مرغوبیت کالا اظهار کرد: جلسه‌ای با نمایندگان استان‌های اصفهان،‌ یزد، چهار محال و بختیاری، لرستان،‌ مرکزی و قم در خصوص تطبیق با آیتم‌های برنامه مهر اصالت و نشان مرغوبیت کالا در یونسکو برگزار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: آثار هنرمندانی که شرایط خاص برای مرغوبیت کالا را داشته باشند، توسط هیئتی در یونسکو انتخاب می‌شوند و سپس با ورود به جلسه مهر اصالت یونسکو آثارشان تایید می‌شود و مهر اصالت نشان مرغوبیت پنج ساله می‌گیرند.
 
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به ارسال 9 اثر به جلسه منطقه مرکزی نشان مرغوبیت کالا گفت: کاسه‌های سفالی، کیسه چرمی دست دوز تمام چرم، کاسه با لعاب خرمهره‌، تابلوهایی از بافت‌های چوب برای تزیین، جاکلیدی، بافت‌های سنتی سرمه‌دوزی، صندوقچه جواهرات، ظرف سفالی و جعبه جواهرات به عنوان آثار هنرمندان قمی به این جلسه ارسال شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در نهایت سه اثر شامل کاسه با لعاب خرمهره،‌ صندوقچه 100 درصد چوب و جعبه جواهرات نشان ملی مرغوبیت کالا در سطح منطقه مرکزی دریافت کردند.
 
نصر اصفهانی با بیان اینکه آثار انتخاب شده در این جلسه برای دریافت مهر اصالت در سال آینده به کشور برگزار کننده جلسه مهر اصالت ارسال می‌شوند، گفت: در آزمون‌هایی که برای مهر اصالت برگزار می‌شود کاربردی بودن، سطح بالای تکنیک،‌ ظرافت‌ها، اصالت، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیباشناختی هنر، کاربرد استادانه و گویا از ارزش‌های سنتی، به کارگیری شیوه‌های صنایع دستی و ترکیب خلاقانه تاثیرگذاری مهارت فرد در نظر گرفته می‌شود و آثار راه یافته به این بخش باید نشان مرغوبیت کالا را داشته باشند.
 
وی یادآور شد: آثار انتخاب شده باید توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را داشته باشند و تعادلی بین قیمت و کیفیت اثر وجود داشته باشد و محیط زیست آلاینده نبوده و قابل بازیافت باشد.
 
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به دیگر شرایط کسب نشان مرغوبیت کالا خاطرنشان کرد: چسب‌های به کار رفته در اثر باید طبیعی باشد و حتی از میخ‌های آهنی در اثر استفاده نشود.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdchqknz.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما