شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 17502
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

بخشی از خدمات صنعتی قم به دفاتر پیشخوان واگذار شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از واگذاری بیش از 14 نوع خدمت بخش صنعتی به دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: در راستای برون سپاری بخشی از خدمات دولتی که قابل واگذاری به بخش خصوصی است، برخی از موارد خدماتی مورد نیاز ارباب رجوع طبق ضوابط طی قراردادی واگذار شد.
بخشی از خدمات صنعتی قم به دفاتر پیشخوان واگذار شد
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور در خصوص بررسی و هماهنگی لازم با دفاتر پیشخوان اظهار داشت: این طرح به موازات اجرای طرح میز خدمت و طرح تکریم ارباب رجوع می‌باشد، که نظارت عالیه ارائه خدمات همواره با این سازمان خواهد بود و در قرارداد نیز چارچوب فعالیتی در این زمینه جهت روان سازی و ارائه خدمات مطلوب و بهینه کاملا" مشخص شده است.
 
عالی پور هدف از برون سپاری اینگونه خدمات را کوچک سازی دولت و توانمندسازی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد فضای رقابتی در بین بخش خصوصی و تسریع هرچه بیشتر انجام امور مراجعین ، اقداماتی نظیر اینگونه برون سپاری ها، در گام اول مثمر ثمر وضروری است.
 
وی تصریح کرد: این سازمان با توجه به هماهنگی هایی که با استانداری و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان قم صورت پذیرفته است، در گام اول خدماتی نظیر انجام درخواست های؛ صدور جواز تاسیس صنعتی، اعلام پیشرفت پروژه صنعتی، تمدید جواز تاسیس، انتقال یا تغییر نام جواز تاسیس، اصلاح جواز تاسیس، دریافت تسهیلات جهت احداث واحد تولیدی، صدور پروانه بهره برداری، بروز رسانی ظرفیت های تولید واحد صنعتی، طرح توسعه واحد صنعتی(اصلاح پروانه)، تغییر مالکیت و تغییر نام پروانه، ارسال آمار واحدهای صنعتی، دریافت سرمایه در گردش ریالی، شناسه کسب و کار و معافیت از حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید واگذار می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم آموزش کامل مراحل انجام کار را قبل از واگذاری ضروری دانست و گفت: هم اکنون در حال آموزش مسئولین دفاتر پیشخوان استان هستیم و چگونگی ارائه خدمات به صورت دقیق و نظام مند آموزش داده خواهد شد تا از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری گردد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه خدمات اشاره شده از طریق سیستم بهین یاب در دفاتر پیشخوان به صورت منسجم و یکپارچه انجام خواهد شد و و به طور کل این نخستین بار است که این سازمان بخشی از خدمات صنعتی را به خارج از مجموعه واگذار می‌نماید.
 
ارتقاء سطح 3 منطقه اکولوژیک استان قم به منطقه شکار ممنوع
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از ارتقاء سطح حفاظتی سه منطقه اکولوژیک استان با بیش از 136 هزار هکتار به منطقه شکار ممنوع خبر داد.
 
محمود علی رکنی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به مطالعات و بررسی های منطقه ای، داده های کارشناسی و طرحهای مطالعاتی انجام شده، سه منطقه اکولوژیک و حساس استان به پیشنهاد این اداره کل و موافقت سازمان حفاظت محیط زیست به منطقه شکار ممنوع ارتقاء یافت.
 
وی با بیان اینکه مناطق شکار ممنوع کهک، کهندان و مسیله حدود 136 هزار هکتار وسعت داشته و بیش از 12 درصد از مساحت استان(افزایش حدود پنج برابری وسعت مناطق شکار ممنوع استان) را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح حفاظتی این مناطق با هدف حفظ و حراست حداکثری از تنوع زیستی و اجرای مدیریت یکپارچه سرزمینی و پشتیبانی از مناطق حفاظت شده در استان قم و استانهای همجوار است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: منطقه شکار ممنوع کهک با مساحت 33 هزار هکتار در مجاورت پناهگاه حیات وحش جاسب قرار گرفته که علاوه بر داشتن تنوع زیستی مناسب، می تواند در راستای ایجاد شبکه به هم پیوسته حفاظتی در مناطق تحت مدیریت بسیار موثر باشد.
 
وی در ادامه افزود: این منطقه با حد ارتفاعی حدود 3 هزار متر، از تنوع گونه های گیاهی و جانوری مناسبی برخوردار بوده که از آن جمله می توان به گربه پالاس، پلنگ، کل و بز، قوچ و میش، گراز، گرگ، انواع خزندگان و جوندگان و بیش از 200 گونه گیاهی نام برد.
 
رکنی  مساحت منطقه شکار ممنوع کهندان را بیش از 54 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این منطقه که در ضلع غربی استان قم قرار گرفته است، دارای بیشترین ارتفاع و بارش در سطح استان بوده که به لحاظ شرایط آب و هوایی و زیستگاهی از مناطق بکر و ویژه بشمار می رود و وجود گونه ارزشمند سیاه گوش و سایر گونه های ارزشمند در این منطقه گزارش شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع مسیله نیز با مساحتی حدود 49 هزار هکتار در ضلع شرقی استان و در ناحیه کویری قرار گرفته که نزدیکی به دریاچه های نمک و دشت های کویری، نمایی از زیست بوم خاص کویر مرکزی ایران را در این منطقه به خوبی به نمایش گذاشته است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: در منطقه دشت مسیله وجود گونه حمایت شده هوبره گزارش شده است و امیدوارم با احیای زیستگاههای طبیعی در این منطقه به واسطه افزایش سطح حفاظتی، شاهد حضور گونه های ارزشمند گور ایرانی و جبیر نیز در این منطقه باشیم. بدین ترتیب تعداد مناطق شکار ممنوع از یک منطقه شکار ممنوع حوض سلطان به تعداد چهار منطقه افزیش یافت.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcewn8z.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما