قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي قم؛ بر ضرورت بهره برداري از ظرفيت فرهنگي و هنري استان در توسعه صنعتي تاكيد كرد.
ظرفيت فرهنگي و هنري قم سبب توسعه صنعت استان مي شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم؛ مهندس روح اله ابراهيمي در اولين گردهمايي خوشه هاي فرش دستباف كشور با اشاره به ظرفيت فرهنگي و صنعتي استان قم اظهار داشت : شركت شهركهاي صنعتي قم با درك صحيح از موفقيت فرهنگي، مذهبي و صنعتي در راستاي توسعه متناسب و همگن استان گام بر مي دارد.
وي افزود: صنعت هنر و فرهنگ از ديرباز در قم داراي جايگاه عميق بوده است به گونه اي كه با تلفيق آنها امروز شاهد رونق و توسعه هنر صنعت فرش، صنعت چاپ و نشر و صنعت درودگري در استان هستيم كه همگي آنها برآمده از فرهنگ ، هنر و صنعت است.
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي قم با بيان اينكه هم اكنون سه هزار و 200 هكتار زمين در قالب شهركها و نواحي صنعتي در اختيار اين شركت است گفت: در حال حاضر در استان 11 ناحيه و شهرك صنعتي وجود دارد كه سه شهرك چاپ و نشر، قنوات و ict براي نخستين بار در كشور به صورت صنعتي صنفي با توجه به ظرفيت فرهنگي و هنري قم مورد بهره برداري قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: يكي از ظرفيت هاي هنر صنعت استان، فرش دستباف است كه در يك سال گذشته اين شركت مدل خوشه كسب و كار را براي آن تدوين و اجرا نمود و با توجه به تجربيات گذشته و همكاري فعالان هنر صنعت فرش روند توسعه اي مناسب را سپري كرده است.
مهندس ابراهيمي بيان داشت: تعيين عامل توسعه خوشه، تعامل مناسب فعالان هنر صنعت فرش، برگزاري نمايشگاه، تجليل از پيشكسوتان فرش دستباف، تدوين كتاب كارآفرينان فرش دستباف قم و برگزاري اولين گردهمايي خوشه هاي فرش دستباف از مهمترين اقدامات صورت گرفته طي يك سال فعاليت اين خوشه مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات زير بنايي و آموزشي شركت شهركهاي قم در راستاي حمايت از خوشه هاي كسب و كار استان اشاره و خاطر نشان ساخت: ثبت جهاني فرش دستباف قم در WIPO، برگزاري دوره هاي آموزشي فعالان و ذينفعان خوشه هاي كسب و كار، ايجاد رشته مبلمان در مركز علمي و كاربردي شركت، اجراي شهركهاي صنعتي و كمك هاي فني و اعتباري به ذينفعان خوشه از جمله فعاليت هاي حمايتي است كه توسط شركت شهركاهي صنعتي قم به اجرا گذاشته شده است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbzsb8.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما