سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 17592
رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل کالای قم:

قم، نیازمند طرح جامع و کلان در توسعه صنعت حمل و نقل کالا است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالا قم، توسعه صنعت قم را نیازمند طرح جامع و برنامه مدون در توسعه صنعت حمل نقل کالا دانست.
قم، نیازمند طرح جامع و کلان در توسعه صنعت حمل و نقل کالا است
به گزارش قم نیوز، سید سعید لاجوردی روز سه شنبه 26 آذر، با گرامیداشت 26 آذرماه سالروز حمل و نقل گفت: صنعت حمل و نقل یکی از صنایع مهم اقتصادی و راهبردی در کشور است که باید برنامه های منسجمی در ارتقای سطح کیفی آن ارائه شود.
 
وی افزود: یکی از نیازهای مهم در ساماندهی حمل و نقل کالا، بازنگری بر قوانین، توسعه اختیارات شرکت های حمل و نقل، توجه روز افزون به بخش خصوصی در پیگیری مشکلات و چالش های موجود، اصلاح عملکرد NGO ها، ارائه الگوی جامع و برنامه مدون و رفع نواقص است.
 
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالا قم، ساخت پایانه های منسجم تر در اعلان بار، رسیدگی به وضعیت معیشتی کامیونداران،ایجاد استراحت گاه های مجهز برای رانندگان، ارائه تسهیلات مناسب در نوسازی ناوگان و خرید کامیونهای جدید و توسعه خدمات بیمه ای را از مهم ترین راهکارها در ساماندهی حمل ونقل استان ذکر کرد.
 
لاجوردی خواستار حمایت های ویژه مسئولان در توسعه ناوگان حمل و نقل شد و گفت:در کشورهای توسعه یافته، حمایت فراوانی از ناوگان حمل و نقل می شود به گونه ای که امروز کشوری چون ترکیه با حمایت دولت یکی از پیشگامان صنعت حمل و نقل در جهان است و بخش قابل توجهی از کالاهای غرب و آمریکا را جابه جا می کند.
 
وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درخصوص زیرمجموعه های انجمن گفت: در حال حاضر 33 شرکت سهامی، یک تعاونی و  یک شرکت حمل و نقل آبادان تحت پوشش این انجمن است که در رابطه با خدمت رسانی به این مجموعه ها با دغدغه هایی مواجه هستیم و گاه حمل بار به صورت غیر بومی توسط شرکت های صنعتی انجام می شود.
 
لاجوردی درباره همراهی راهنمایی و رانندگی با رانندگان گفت:نگاه راهنمایی و رانندگی باید به سمت اصلاح الگوی ترافیکی باشد زیرا با رویکرد تنبیهی به تنهایی نمی توان ایمنی در جاده ها را فراهم ساخت از این رو می خواهیم با نگاهی کارشناسانه فرهنگ ترافیکی در سطح جاده ها توسعه یابد.
 
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالا قم، همچنین با بیان اهمیت هدفمندی یارانه ها نیز گفت: این طرح جامع از هدر رفتن سوخت و قاچاق آن به میزان قابل توجهی جلوگیری کرد اما برای تداوم این طرح نیازمند مدیریت جامع هستیم.
 
لاجوردی با بیان اینکه این انجمن در سال 76 با تبادل نظر و ارتباط تنگاتنگ با کانون کشور برنامه های مدونی را در ساماندهی حمل و نقل کالا در استان قم طراحی کرد، افزود: یکی از برنامه های منسجم برگزاری همایش سراسری با حضور روسای انجمن های کشور در قم بود.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdxk0f.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما