سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 1839
فرمانده سپاه قم:

تفكر بسیجی، آرمان ملی است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: تفكر بسیجی یك عقیده و آرمان ملی است.
تفكر بسیجی، آرمان ملی است
به گزارش قم نیوز، سردار مهدی مهدوی نژاد روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی قم در تالارغدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: این تفكر در میان همه نظام و كشور ریشه دوانده است.

وی افزود: تفكر بسیجی تنها فصل مشترك عاشقان شهادت نیست، بلكه درهمه عرصه ها و زمینه ها مشاهده می شود.

این فرمانده سپاه با بیان اینكه تفكر بسیجی بر گرفته از نهضت عاشورا است حضرت امام خمینی(ره) را احیاگر این تفكر ناب عنوان كرد و افزود: با همین تفكر بود كه نهضت امام در سال ۴۲ آغاز شد و موجب استقامت و تحمل شكنجه همه مبارزان در زندان های ستم شاهی و در نهایت نابودی این رژیم شد.

مهدوی نژاد با اشاره به وقایع و حوادث مختلف پیش آمده از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب نظام با تهدیدات امنیتی و نیمه سخت مواجه بود بعد حادثه جنگ تحمیلی و جنگ سخت پیش آمد و پس از آن نیز مساله جنگ نرم مطرح شد.

وی افزود: اما آنچه كه باعث شد نظام از دل همه این تهدیدات موفق و سربلند بیرون آید تفكر بسیجی غالب بر آن بود.

وی با اشاره به نقش موثر تفكر بسیجی در عمران و آبادانی كشور اظهار داشت: در دوران سازندگی عده ای موضوع آبادانی كشور را موضوعی پیچیده ای می دانستند.

مهدوی نژاد گفت: اما از این مهم غافل بودند كه آن تفكری كه توانسته در زمان جنگ و در موقعی كه دشمن حلقه تنگی را برای كشور ایجاد كرده بود كار ساز باشد تفكر بسیجی است و باید تنها از آن بهره گیرند.

وی تفكر بسیجی را تفكری برتری ساز عنوان كرد و افزود: اگر امروز شهیدان غدیر خود را وارد این گونه پروژه ها می كنند و سرانجام به شهادت می رسند و یا جوانان كمتر از ۳۰ سال شجاعانه وارد عرصه های مختلف خدمت رسانی و تولید فن آوری می شوند ناشی از همین تفكر است.

وی همچنین بیداری مسلمانان در نقاط مختلف جهان را به خاطر الگوپذیری از الگویی دانست كه تفكر بسیجی برای آنها ایجاد كرده است.

در پایان مراسم ۶۰ نفر از فعالان طرح هجرت دانش آموزی و دانشجویی تجلیل شدند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.1qsa2bq4ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما