شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 186
در وزن منهای 55 کیلوگرم؛

کاراته‌کای قمی قهرمان مسابقات بین المللی ترکیه شد

قم نيوز : قم نیوز: کاراته‌کای قمی موفق به کسب مقم قهمرانی و نشان طلای پیکارهای بین المللی کاراته ترکیه دست یافت.
کاراته‌کای قمی قهرمان مسابقات بین المللی ترکیه شد
به گزارش قم نیوز، کاراته‌کای قمی موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای پیکارهای بین المللی کاراته ترکیه دست یافت.

رقابت‌های بین المللی کاراته ترکیه روز جمعه با حضور پنج تیم از کشور میزبان و تیم‌هایی از ایران، بلغارستان، پرتغال، ونزئولا و مصر در استانبول آغاز شد که تیم کشورمان در آغاز راه موفق به کسب هفت مدال طلا و برنز شد.

در حالی که حیاتی، نوروزی و شایگان در روز نخست رقابت‌های بین المللی ترکیه موفق به کسب مدال طلا شدند، عماد مژدهی، فرزام شفیعی، امیرعلی زنجانی و ابوالفضل شهرجردی در بخش کاتا چهار مدال برنز کسب کردند و مجموع مدال‌های کشورمان را به عدد هفت مدال رساندند که در این بین محمد شایگان در حالی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت که یک ماه قبل در رقابت های کاراته قهرمانی جوانان آسیا در شهر گوانگ‌جو چین موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلا شد.

در ادامه این رقابت‌ها امروز شنبه مسابقات در رده سنی بزرگسالان و دو مسابقه دیگر از رده سنی زیر ۲۱ سال پیگیری می‌شود و تیم‌های جوانان و امید کشورمان که خود را برای شرکت در مسابقات جهانی مالزی آماده می‌کنند، به عنوان میدانی تدارکاتی در رقابت‌های استانبول حضور یافته است.

در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز پیکارهای جهانی کاراته در رده‌های سنی جوانان و امید در کشور مالزی باقی مانده است، کاراته‌کاهای کشورمان تمام تلاش خود را برای کسب آمادگی حضوری قوی در این رقابت‌ها به کار گرفته‌اند.

با توجه به حضور برترین‌های کاراته دنیا در مسابقات جهانی مالزی، ملی پوشان کاراته کشورمان در هر دو تیم جوانان و امید سعی می‌کنند از نظر روحی و جسمی و همچنین توانایی فنی، خود را به بهترین فرم ممکن نزدیک کرده و در مسابقات جهانی بدرخشند.

در این بین دو کاراته‌کاهای قمی نیز در ترکیب تیم‌ ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان حضور دارند که بعد از موفقیت در کسب عناوین درخشان در مسابقات کاراته قهرمانی جوانان ۲۰۱۱ آسیا، اکنون مترصد درخشش در مسابقات جهانی هستند.

این کاراته‌کاهای قمی محمد شایگان و علی نجفی ستارگان تیم‌ ملی کاراته جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور چین هستند که مرداد ماه گذشته با کسب عناوین قهرمانی خود، تیم کشورمان را صاحب دو نشان طلا کردند.

شایگان و نجفی در ادامه همراهی خود با تیم‌ ملی کاراته جوانان کشورمان در دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته جوانان و امید زیر ۲۱ سال که با حضور سه کاراته کای جدید زیر ۲۱ سال از روز بیست و یکم شهریور ماه در تهران آغاز شد نیز حضور داشتند.

بدین ترتیب با حضور اردونشینان جدید تیم ملی زیر ۲۱ سال، اردوی تیم ملی کاراته آغاز شد تا این تیم زیر نظر علیرضا کتیرایی، سرمربی تیم ملی کاراته جوانان و امید که به تازگی مسئولیت تیم ملی کاراته زیر ۲۱ سال را نیز عهده دار شده است، به ترکیه اعزام شده است.

در این مدت تمرینات تیم ملی کاراته در سالن ورزشی شهید کبکانیان تهران برگزار شد و نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کاراته زیر ۲۱ سال نیز در کنار جوانان و امید تمرین کردند تا برای حضور در مسابقات جهانی مالزی که مهرماه برگزار می‌شود، آماده شوند.

تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی جوانان و امید کشورمان برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه در قالب ۱۰ ورزشکار نوجوان و جوان و ۳ ورزشکار زیر ۲۱ سال با ۱۶ نفر راهی مسابقات بین‌المللی ترکیه شده‌اند، ضمن اینکه این تیم اواخر مهر ماه برای شرکت در مسابقات جهانی راهی کشور مالزی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcicqaz2t1av.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما