چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 1865
آیت‌الله کعبی:

سابقه شهروندی شیعیان از رژیم‌های عربی بیشتر است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حکام عرب قادر به اخراج شیعیان نیستند زیرا قدمت تاریخی شهروندی شیعیان از برخی رژیم‌های کنونی این کشورها بیشتر است.
سابقه شهروندی شیعیان از رژیم‌های عربی بیشتر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به تصمیم عربستان سعودی در ارتباط با اخراج شیعیان این کشور و انتقال آنان به ایران یا عراق اظهار کرد: آنها توان چنین اقدامی را ندارند زیرا قدمت تاریخی شهروندی شیعیان عربستان و سایر کشورهای خلیج فارس از برخی رژیم‌های کنونی این کشورها بیشتر است.

وی افزود: شیعیان شهروند اصلی کشورهای عربی هستند بنابراین باید از تمام حقوق انسانی، ملی و اسلامی خود بهره‌مند شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر عدم توان رژیم‌های حاکم عربی بر اخراج شیعیان تصریح کرد: آنها نمی‌توانند یک ملت را از کشور خود بیرون برانند.

وی در ارتباط با افزایش فشار حکام عربی بر شیعیان در این کشورها گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده است که این اقدامات تاثیری ندارد زیرا شیعیان مقاوم هستند و در نهایت نیز این رژیم‌ها باید تن به رعایت حقوق شیعیان بدهند.

شایان ذکر است طی روزهای اخیر منابع خبری اعلام کردند رژیم آل‌سعود در تبعیت از سیاست صدام حسین معدوم قصد دارد شیعیان عربستان را از این کشور اخراج کرده و آنها را به عراق و یا ایران منتقل کند.

این سیاست رژیم آل‌سعود که سیاستی «هیتلری ـ صدامی» خوانده می‌شود در حالی رخ می‌دهد که این رژیم، شیعیان را خطری برای حکومت ظالمانه خود می‌داند.

بر اساس گزارش منابع خبری هم‌اکنون ۱۰۸ نفر از شیعیان از اهالی شهر العوامیه در استان قطیف عربستان سعودی توسط یک فروند هواپیما به فرودگاه صفوان انتقال داده شده‌اند تا آنها را یا به ایران و یا به عراق منتقل کرده و از عربستان اخراج کنند.

در روزهای اخیر شهر العوامیه شاهد تظاهرات شیعیان عربستان در مخالفت با رژیم آل‌سعود و تبعیض این رژیم علیه شیعیان بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.0b8urhbwsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما