يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 19256
به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س)

برنامه شفیعه از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه شفیعه به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) خبر داد.
برنامه شفیعه از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی؛ ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ویژه برنامه شفیعه شب رحلت حضرت معصومه(س) مصادف با نهم ربیع‌الثانی ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این ویژه برنامه تبیین و شرح فرازهای شاخص زیارت حضرت است که به بحث شفاعت در زیارت‌نامه حضرت پرداخته می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: جایگاه معنوی حضرت در برنامه شفیعه تبیین می‌شود و فرازهایی از زیارت حضرت که حاکی از عظمت این بانوی بزرگوار است تبیین می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه کریمه برای روز وفات حضرت معصومه(س) تولید شده که روز دوشنبه ۲۱ بهمن از رادیو معارف پخش می‌شود.

صفایی یادآور شد:‌ تاریخچه زندگی، شخصیت حضرت معصومه(س)، چگونگی ورود ایشان به قم و رحلت ایشان محورهای موضوعی این برنامه است.

وی عنوان داشت:‌ برنامه‌های دیگر اذان‌گاهی، صبحگاهی و برنامه‌های شبانه شبستان انعطاف موضوعی به رحلت حضرت معصومه(س) دارد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با بیان اینکه کتاب‌هایی که در مورد حضرت معصومه(س) تالیف شده محدود است گفت: شرح قصیده امام خمینی(ره) از جمله این کتاب‌ها است که این قصیده نگاه عرفانی به شخصیت حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) دارد.

وی عنوان داشت:‌ محور این قصیده نگاه عرفانی و مقایسه‌ای بر شخصیت حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) است و اینکه چرا حضرت معصومه(س) قم را انتخاب کرد و پیشینه قم به چه صورت بوده است.

صفایی با اشاره به سوالات دیگری که می‌تواند محور برنامه‌سازی قرار گیرد گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود تاکید روی جایگاه اشعریون در شهر قم داشتند که این موضوع می‌تواند موضوع بحث قرار گیرد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عصمت حضرت معصومه(س) را از موضوعات دیگر دارای ظرفیت برنامه‌سازی ذکر کرد و افزود: این لقب به دلیل پاکی حضرت معصومه(س) به ایشان داده شده است، بنابراین علت ارائه این لقب به حضرت نیاز به بررسی دارد که می‌تواند محور بحث در برنامه‌ای مجزا باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcceiqs.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما