چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 19316
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم:

فلسفه پیروزی انقلاب، چراغ راه نسل های آینده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب و دفاع مقدس گفت: دهه فجر و آغاز سی و ششمین سال پیروزی انقلاب، یک گرامیداشت تنها نیست و دانستن فلسفه وجودی آن، چراغ راهی برای نسل جدید و نسل های آینده است.
فلسفه پیروزی انقلاب، چراغ راه نسل های آینده است
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در گفتگویی اظهار داشت: باید هر سال در وقایعی که منجر به پیروزی پرافتخار انقلاب و چگونگی ایجاد مقدمات روزهای پرشکوه دهه فجر گردید، تفکر کنیم و درس بیاموزیم.
 
وی گفت: اگر صرفا به گرامیداشت ایام دهه فجر و انقلاب بسنده کنیم، شاید هنوز پیام اصلی انقلاب را درک نکرده ایم و طبعا نخواهیم توانست این پیام را به نسل آینده منتقل کنیم.
 
حسینی با تاکید بر اینکه باید از تاریخ سال های  42 تا دهه فجر سال 57 درس گرفت و عبرت آموخت، خاطرنشان ساخت:
 
این یک سنت همیشگی است که هر ملتی وقایع تاریخی کشورش را که با هنجارها، اعتقادات و ارزش های آن کشور سازگاری و قرابت دارد، گرامی می دارد.
 
وی افزود: هر چقدر آن وقایع تاریخی با هنجارها، اعتقادات و ارزش ها هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، از جایگاه و اهمیت بالاتری برخوردار است.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به آغاز سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: دهه فجر انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ انقلاب دارد و با اعتقادات، هنجارها و ارزش های ذاتی ما عجین شده است و اگر ما از زاویه درس آموزی از دهه فجر و چرایی آن، به آن نگاه کنیم، می توانیم آن را همچون چراغی برای مسیر طولانی نسل حال و آینده تصور نماییم.
 
وی با طرح این سوال که چطور شد ملت ایران در برابر نظام ظلم و استبداد ستمشاهی قیام کرد تا سرانجامش به پیروزی انقلاب رسید، تصریح کرد: مفاهیمی چون مکتب، ولایت، تبعیت، بصیرت، وحدت، مقاومت، شجاعت و عملکرد مبارزان نسل انقلاب و ... در پاسخ این سوال نهفته است که می تواند راهگشای عزت و سرافرازی نسل جدید در پیمودن راه پرفراز و نشیب و پرافتخار تاریخ این سرزمین باشد.
 
حسینی در ادامه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن مردم سرافراز ایران گفت: این حضور حماسی، مثل همیشه اعلام همبستگی و نشاندهنده اقتدار ملی و در واقع اعلام حمایت کامل از ارزش های ملتی بود که در راه مکتب و آرمانش، هزاران شهید را تقدیم نموده است.
 
وی با اشاره به یاوه گویی های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا یادآور شد: این موضوع، مطلب جدیدی نیست و از اول پیروزی انقلاب، تهدید و تحریم بدتر از این هم داشته ایم.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: اگر در یک سیر تاریخی از اول انقلاب تا امروز که 35 سال می گذرد، نگاه کنیم استکبار جهانی هیچوقت با زبان دوستی به ما خطاب نکردند و همیشه کلام و رفتارشان توام با تحقیر، تهدید و یا تحریم بوده است.
 
وی با ذکر این نکته که این نوع گفتمان استکباری،  اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود بیان داشت:  
 
آنچه مسلم است اینکه حضور مردم در صحنه، تضمین کننده و بیمه کننده آینده انقلاب است.
 
حسینی با اشاره به اینکه ملت ما پیام انقلاب را خوب فرا گرفته است، گفت: علیرغم اینکه خیلی از مشکلات و سختی ها وجود دارد، اما ملت در طول 35 سال ثابت کرده که سختی ها را تحمل می کند ولی بر سر اصول و آرمان های انقلاب و راهی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم نموده اند، معامله نمی کند.
 
وی با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن، تجلی اراده ملی بود با شور و حماسه ای بهتر از سال های گذشته، ادامه داد: مردم به بهترین وجه، وفاداری، ایستادگی و درسی را که از امام و رهبر خود فرا گرفته اند که باید روی پای خود بایستیم و فعل توانستن را صرف کنیم، را نشان دادند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjmtev.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما