چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 19332
معاون ارشاد قم تاکید کرد

ضرورت بررسی استعدادهای سینمایی در حاشیه جشنواره فجر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان قم گفت:اکران فیلم های جشنواره فجر در قم سبب آشتی مردم با سینما شده است و از این موقعیت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
ضرورت بررسی استعدادهای سینمایی در حاشیه جشنواره فجر قم
به گزارش قم نیوز، حامد حجتی در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر بخشی از جشن های انقلاب است اظهار کرد: از دوسال گذشته همزمان با اکران در تهران فیلم ها در شهرستان ها نیز اکران می شود و بر همین اساس قم دومین سال است که میزبان جشنواره فیلم فجر است.
 
حجتی با اشاره به اینکه تمامی بلیط فیلم های جشنواره به فروش رسیده است تصریح کرد: یکی از نکات برجسته این جشنواره نظم خاصی است که در تمامی قسمت ها حاکم شده و باعث رضایت مردم قم از نحوه برگزاری این جشنواره در قم  شده است.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان قم با اشاره به اینکه در مورد اکران برخی از فیلم ها پیشنهاداتی نیز داده شده است عنوان کرد: در این زمینه سعی کردیم فیلم رستاخیز در قم اکران شود اما تهیه کننده این فیلم نسبت به اکران این فیلم در شهرستان ها رضایت ندادند.
 
حجتی با اشاره به اینکه فیلم هایی که در قم اکران شده اند دارای کیفیت بسیار خوبی بودند اظهار کرد: جمعیت بسیار زیادی در قم برای دیدن فیلم علاقه مند هستند و در این زمینه ساخت سینما های متعدد می تواند به بهتر شدن این موضوع کمک کند.
 
وی با اشاره به اینکه تیم فنی سینما وتوس بسیار پر تلاش بوده است خاطر نشان کرد: تمامی فیلم ها توسط هیئت داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر قم  مورد بررسی قرار می گیرد و در یک مراسم باشکوه از برترین ها  تقدیرمی شود.
 
حجتی با اشاره به اینکه کمیته داوران از مجموعه بسیار قوی تشکیل شده است  تصریح کرد: هر روز دو فیلم توسط داوران مشاهده می شود و پس از آن  این فیلم ها مورد بررسی این عزیزان قرار می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه فیلم برگزیده مردمی نیز معرفی می شود عنوان کرد: در این زمینه نظر مردم نیز می تواند بسیا راهگشا باشد زیرا همیشه نظر مردم است که می تواند به کار هنری یک کارگردان اعتبار ببخشد.
 
حجتی با اشاره به اینکه سینما یک صنعت است عنوان کرد: این موضوع در سال های گذشته مغفول مانده است و در شرایط فعلی با این همه علاقه مند و مشتاق فیلم باید تصمیمات جدی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی سینماهای استان قم با همکاری نهادهای اقتصادی و تجاری اتخاذ شود.
 
وی با اشاره به اینکه آشتی مردم با سینما در استان قم شکل گرفته است عنوان کرد: امیدواریم این همراهی مردم با سینما در استان قم پایدار باقی بماند و مجموعه ارشاد قم نیز بتواند از این فرصت بدست آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchixnz.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما