چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 19360
شهردار قم عنوان کرد

ماجرای ساخت تیرهای مونوریل توسط متخصصان داخلی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: کشورهای خارجی حاضر نبودند حتی با قیمت بالا فناوری ساخت تیرهای مونوریل را در اختیار ما قرار دهند به همین دلیل تصمیم گرفته شد در داخل چنین کاری صورت بگیرد.
ماجرای ساخت تیرهای مونوریل توسط متخصصان داخلی
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری اظهار داشت: در قاره آسیا سه کشور مالزی، کره و چین تکنولوژی ساخت تیرهای مونوریل را در اختیار داشتند.

وی افزود: این سه کشور رقم بسیار سنگینی را پیشنهاد دادند و علاوه بر این حاضر نبودند دانش ساخت آن را در اختیار ما قرار دهند به همین دلیل تصمیم گرفته شد متخصصان ایرانی ابتدا به برخی کشورهای دیگر که مونوریل در آنها اجرا شده بود بروند و بعد از بازدید از تجهیزات آنها، دست به کار شوند و فناوری لازم را در داخل کشور ایجاد کنند.

شهردار قم با اشاره به فناوری به کار رفته در ساخت مونوریل قم عنوان داشت: به اعتراف کارشناسان فنی سایر کشورها، ضریب خطای ساخت این تیرها در ایران از استاندارد جهانی هم کمتر است؛ تکیه بر نیروهای داخلی برای پیشرفت در راستای اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: ملت ایران پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و بر مسئولین هم واجب است با خدمت صادقانه و خالصانه، جواب این پایمردی و مقاومت را بدهند و رفاه لازم را برای آنها فراهم کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciupaz.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما