پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 19407
منبع : جشنواره فیلم فجر قم

رضا عطاران و مریلا زارعی بهترین های جشنواره فیلم فجر/ شیار ۱۴۳ فیلم برگزیده مردم

قم نيوز : قم نیوز: به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره فیلم فجر قم، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس» اهدا شد.
رضا عطاران و مریلا زارعی بهترین های جشنواره فیلم فجر/ شیار ۱۴۳ فیلم برگزیده مردم
به گزارش قم نیوز، رضاعطاران بعد از دریافت جایزه گفت: خدارا شکر سیمرغ فبلی که شبیه شکلات‌خوری بود نصیب ما نشد. من چند سالی بود منتظر این سیمرغ بودم تا سیمرغ‌هایم جفت شود و تولیدی سمیرغ راه بیاندازم.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به به مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳» اهدا شد.

مریلا زارعی بعد از دریافت سیمرغ بلورین این بخش از هیئت داوران تشکر کرد و گفت:‌خدارا شاکرم که این توفیق را بهم نگکجه داد در نقشی نسگین و حساسا و مسودلیت پذر بازی کنم در قلب شما بنشینم. این سیمرغ حاصل سالها مهری است که از شما گرفتم و درسی است که از کار کردن با کارگردانان بزرگی که از آن‌ها درس گرفتم .

زارعی تشکر ویژه‌ای هم از ابراهیم حاتمی‌کیا کرد به دو دلیل اجازه دادن برای بازی در فیلم ارزشمند «چ» و نیز حمایت از «شیار ۱۴۳» که سبب دیده شدن فیلم شد.

زارعی گفت: در این سیمرغ آدم‌های زیاد سهمی هستند: که در راس آنها نرگس آبیار است و خوشحال که یک زن فیلمساز متعهد دیگر هم به سینمای ایران اضافه شد

زارعی درخواست کرد به جای تشویق به احترام همه مادران این سرزمین که صبورانه ایستادند و عزیزانشان را در راه این سرزمین دادندبایستند و این مادارن را تشویق کنند.

حرف‌های زارعی این‌گونه تمام شد: پاینده باد ایران

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: دیپلم افتخار اهدا می‌شود به میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه». کی‌مرام بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: من نماینده همه بچه‌های «خط ویژه» هستم و امیدوارم با تشویق‌های شما خستگی از تن عوامل این فیلم و مصطفی کیایی در برود. چون این جایزه را از دست بزرگان سینمای ایران می‌گیرم اهمیتش برایم دوچندان شده است. کی‌مرام همچنین از مسعود کیمیایی و گلاب آدینه تشکر کردند و جایزه خود را به بیمارستان محک تقدیم کرد.

سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم اهدا شد به بابک حمیدیان برای دو فیلم «چ» و «رستاخیز»

بابک حمیدیان بعد از دریافت جایزه گفت:‌شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی ها ما بی‌چاره زندگانیم آنها به چرامرگ‌خود آکاهند. تجربه کار کردن با کیومرث پوراحمد؛رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش و ابراهیم حاتمی‌کیا تجربه قابل‌توجهی است. از هیئت داوران و ازعوامل جشنواره تشکر میکنم حمیدیان در پایان گفت: آقای نهاوندیان دوست دارم این پیغام ما را به آقای رئیس‌جمهور منتقل کنید چشم امید ما اول به خدا بعد به شماست. ما می‌خواهیم بی‌واسطه خواسته‌های مان را به شما بگوییم. این درخواست را اجابت کنید.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: دیپلم افتخار این بخش اهدا شد به ملیکا شریفی‌نیا و هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»

شریفی‌نیا بعد از دریافت جایزه جای مهرجویی را در مراسم امشب خالی دانست و از او ، خانواده‌ و دوستانش تشکر کرد.

حمیدزاده هم از هیئت داوران تشکر کرد و از مهرجویی بابت اعتمادی که به او کرده بود تشکر کرد.

سمیرغ بلورین نقش مکمل زن اهدا شد به شبنم مقدمی برای «امروز» میرکریمی. شبنم مقدمی بعد از دریافت جایزه گفت:جایزه‌ام را به پدرم و مادرم تقدیم می‌کنم

بهترین فیلم‌نامه: سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

افخمی گفت:‌آقای ساداتیان دیروز به ما گفتند که هیچ کدام از عوامل «آذر شهدخت و…» جایزه نگرفتند و من غافلگیر شدم. افخمی از همه گروه فیلمش به ویژه بازیگران فیلمش و اعضای هیئت داوران تشکر کرد و جایزه‌اش را به مرجان شیرمحمدی،همسرش و نویسنده رمانی که فیلم از روی آن اقتباس شده بود اهدا کرد.

افخمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال بعد جشنواره، بخش فیلمنامه نویسی اقتباسی از فیلم‌نامه نویسی ارژینال جدا شود.

بهترین فیلمبرداری: سمیرغ بلورین اهدا شد به حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

جعفریان هم از عوامل فیلم «چ» و «رستاخیز»، از عوامل برگزاری جشنواره و علیرضا رضادا و همچنین از عوامل گروهش علیرضا برازنده، پیمان شادمانفر، علی قاضی و جلال عالی‌فکر تشکر کرد.و جایزه‌اش را به پسرش آزاد تقدیم کردو ابراز امیدواری کرد که در دوره دولت تدبیر و اعتدال فیلمش را بسازد.

بهترین تدوین: سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

حسینی‌وند بعد از دریافت این جایزه گفت:‌می‌خواهم از داریوش مهرجویی یاد کنم که با «مهمان مامان» او به سینما وارد شدم. اما خیلی خوش‌شانس بودم که هایده صفی‌‌یاری انصراف داد، چون معمولا ایشان همه جایزه‌ها را درو می‌کنند.

بهترین کارگردانی: احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

احمدرضا درویش در سالن حاضر نبود و قائم‌مقامی جایزه او را دریافت کرد.قائم‌مقامی گفت:‌آقای درویش با من تماس گرفتند و خواستند که این جایزه را به آرش آصفی بازیگر نقش بوکیر تقدیم کنم.

آرش آصفی هم روی سن آمد و از درویش تشکر کرد.

دو جایزه ویژه هیئت داوران: نرگس آبیار برای فیلم «شیار ۱۴۳»حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ»

آبیار در سخنان کوتاهی گفت: باعث افتخار است که در این جشنواره بودم، از آقای رضاداد بابت حضور این فیلم در جشنواره تشکر می‌کنم. این فیلم در مورد شخصیتی است به نام الفت که مادر است و ما با لحظه لحظه رنج او جلو می‌رویم. این فیلم را به مقام مادر تقدیم می‌کنم، به ویژه مادران رزمندگانی که در جبهه‌ها جنگیدند و مجروح شدند و اسیر شدند به ویژه مادران شهید. آرزو می‌کنم روزی برسد که حاج‌کاظم‌ها در سرزمین خودشان غریبه نباشند. با تشکر ویژه از ابراهیم حاتمی‌کیا.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم:در این بخش دو سیمرغ اهدا شد: سیمرغ اول به آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

ساداتیان بعد از دریافت جایزه گفت:‌در این چند سالی که من به سینما آمدم به شرافت وبزرگی سینما ایمان آوردم. اما سینما مورد بی‌مهری قرار گرفته است ، به نظرم باید اجازه دهیم که برای سلایق مختلفی در سینمای ایران کار شود.

علیقلی‌زاده هم گفت: باید از عزیز از دست رفته‌ای در فیلم رستاخیز به نام محمد صاحبی یاد کنیم. او در راه شرافتمندانه و این مضمون مقدس جان خودش را داد.امیدوارم اعتماد به نفس سینما افزایش پیدا کند.

جایزه ویژه نگاه ملی اهدا شد به بنیاد فارابی بریا تهیه فیلم «چ»

جعفری‌جلوه بعد ار دریافت این جایزه گفت:‌این جایزه متعلق به همه کسانی است که در سالهای عشق و حماسه شهید چمران را یادآوری کردند .

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نظر آرای مردمی: در این بخش به دلیل اختلاف ناچیز آرایی مردمی ، دو برگزیده اعلام شدند. صدر آرای مردمی به «شیار ۱۴۳» اختصاص داشت و «خط ویژه» هم به فاصله ۰/۱ دوم شد.

قاسمی تهیه‌کننده «شیار ۱۴۳» هم از مسئولین جشنواره و حاتمی‌کیا تشکر کرد.

این خبر در حال تکمیل شدن است …

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca0yn6.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما