جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 19415
امام جمعه قم:

تقدیر از مواضع علی لاریجانی در سخنرانی 22 بهمن

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تقدیر از مواضع علی لاریجانی در سخنرانی 22 بهمن گفت: آمریکا به بهای نابودی خودش هم حاضر نیست دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.
تقدیر از مواضع علی لاریجانی در سخنرانی 22 بهمن
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «حجرات»، اظهار کرد: بر اساس این آیات نباید بر خدا و پیامبر اکرم(ص) پیشی گرفت.

وی افزود: یکی از مصادیق جلو افتادن از خداوند و رسول(ص) بدعت‌‌گزاری در دین و احکام شرعی است و اهل بیت(ع) نیز بر این مسئله تاکید داشتند؛ پاسخگویان دینی هم مردم را توجیه کنند که بر اساس سفارشات ائمه اطهار(ع) عمل کنند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به ۲۵ بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام راحل خاطرنشان کرد: این شخص به ظاهر مسلمان به آیات وحی و پیامبر اکرم(ص) توهین کرده و حکم به ارتداد او با اتکا به قوانین اسلامی بوده است و هر چند تاکنون اجرا نشده ولی جهانیان دریافتند هر کس بخواهد در مقابل دین ما بایستد ما مسلمانان در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: ۳۰ بهمن نیز سالروز گشایش سفارت فلسطین در محل سابق سفارت رژیم صهیونیستی در تهران است؛ مردم مظلوم این کشور همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی و ملت ایران بوده‌اند.

سعیدی در ادامه با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان گفت: ایشان تاکید کردند نظام سلطه را کاملا بشناسید و اهداف و راهبردهای آنها را دنبال کنید تا در مقابله با آنها از ظرفیت‌های خود بهره ببرید؛ ایشان فرمودند عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و ابهتی مالک‌وار می‌خواهد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با با بیان اینکه ملت ایران پاسخی کوبنده و مناسب به استکبار جهانی طی راهپیمایی ۲۲ بهمن دادند خاطرنشان کرد: از مواضع رئیس مجلس در سخنرانی پس از راهپیمایی و نیز در تونس تشکر می‌کنیم.

وی بیان داشت: مدیران نظام اسلامی باید قدر این مردم ولایی را بدانند و تا آنجا که امکان دارد با تدبیر در مسیر حل مشکلات گام بردارند و این تلاش باید متناسب با شأن و کرامت ملت باشد.

سعیدی با بیان اینکه شیوه دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی شباهت‌هایی با دشمنان عصر رسول خدا(ص) دارد گفت: در آن زمان گروهی مانند مشرکان اطراف مدینه دشمنانی ضعیف بودند؛ گروه دیگر مشرکان قریش یعنی همان دشمنان اصلی بودند که نخستین برخورد رسمی با آنها در جنگ بدر صورت گرفت.

خطیب جمعه قم یهودیان را گروه سوم دشمنان پیامبر(ص) دانست و افزود: یهودیان سه ویژگی داشتند، دارای کتابی دینی بودند، ثروت فراوانی داشتند که حاصل رباخواری بود و دیگر اینکه با محیط خارج از جزیرة العرب مرتبط بودند.

وی با اشاره به منافقان به عنوان گروه چهارم دشمنان پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: منافقان غیر سازمان‌یافته و منافقان سازمان‌یافته که ستون پنجم دشمن محسوب می‌شدند دو دسته عظیم از آنها به شمار می‌رفتند؛ پیامبر اکرم(ص) شدیدترین برخورد را با این گروه داشت و مسجد ضرار آنها را خراب کرد ولی گروه سومی هم بودند که به دلیل ضعف ایمان دچار نفاق شده بودند.

سعیدی با بیان اینکه هوای نفس پنجمین دشمن اسلام و دین خدا به شمار می‌رفت افزود: حضرت محمد(ص) مبارزه با این دشمن را جهاد اکبر نامیدند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی بیان داشت: اسلام، رهبری ولایت فقیه و حضور مردم سه رکن انقلاب هستند؛ حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن امسال پیام وحدت، عزت و ایستادگی بود.

وی شیطان بزرگ یعنی دولت آمریکا را نخستین دشمن نظام اسلامی دانست و گفت: ایالات متحده از آغاز تاکنون از شیطنت دست بر نداشته و در حین مذاکرات اخیر هم شاهد رفتار متکبرانه و بی‌ادبانه دولت این کشور هستیم؛ آمریکا به بهای نابودی خودش هم حاضر نیست دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.

سعیدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دشمن دیگر انقلاب است تصریح کرد: این رژیم فرهنگ تزویر، سرمایه‌داری ربوی و لابی‌گری در کشورهای دیگر را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی را مورد تهاجم قرار دهد هر چند تاکنون ضربات سنگینی را از جمهوری اسلامی دریافت کرده‌اند که حماسه نبرد ۳۳ و ۲۲ روزه نمونه‌هایی از آن هستند؛ ایران اسلامی این رژیم را در سراشیبی شکست‌های پی در پی قرار داده است.

امام جمعه قم مرتجعین منطقه را گروه سوم دشمنان جمهوری اسلامی دانست و افزود: جریان تکفیری دستاورد همین دشمنان است ضمن اینکه در بحرین هم شاهد سرکوب شدید تظاهرات مسالمت‌آمیز شیعیان هستیم؛ جمهوری اسلامی با این مرتجعین هرگز از در مقابله به مثل بر نیامده بلکه از طریق رأفت اسلامی سعی دارد روابط را حفظ کند و بارها اعلام کرده آمادگی دارد در پیمانی منطقه‌ای و مشترک با کشورهای اسلامی، امنیت منطقه را تضمین کند.

وی با اشاره به سازمان مجاهدین خلق به عنوان ستون پنجم و گروه چهارم دشمنان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین تجربه فساد و شرارت آنها در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و در جریان فتنه ۸۸ است.

سعیدی با بیان اینکه دنیاطلبی دشمن پنجم انقلاب بوده و در افرادی مانند بنی‌صدر تجلی یافت عنوان داشت: امام راحل بارها در سخنرانی‌های خود تاکید کردند کسانی که مسئولیت می‌پذیرند باید تقوا پیشه کنند و شکر نعمت مدیریت در نظام اسلامی را به‌جا آورند؛ مردم ولایت‌مدار ما همواره به وظیفه خود عمل کرده‌اند و در صحنه حضور داشته‌اند و مسئولان نظام هم باید قدردان آنها و کوشا در حل مشکلات باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjixev.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما