شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 19451

همایش امامزاده علی بن جعفر (ع) درقم برگزار می شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان با عنوان «آل صادق(ع)» با گرامیداشت امامزاده علی بن جعفر(ع) در قم برگزار می‌شود
همایش امامزاده علی بن جعفر (ع) درقم برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در نشستی خبری با بیان اینکه ۶۷۰ نفر از نسل ائمه معصومین در بیش از ۴۰۰ سال به شهر قم هجرت کرده‌اند گفت: با وجود بارگاه مطهر چنین بزرگانی در قم در سال گذشته اولین همایش امامزادگان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف قم ادامه کرد: امسال دومین همایش امامزادگان استان قم به آل صادق(ع) اختصاص پیدا کرده است چراکه قریب به ۳۲ نفر از اولاد نسل امام صادق(ع) به قم آمده‌اند.

شیری افزود: علی ابن جعفر(ع) کوچکترین فرزند امام صادق(ع) بود و امامزادگان قم نسلشان به او می‌رسد و امام کاظم(ع) نیز برادر او است و از امام صادق(ع) تا امام هادی(ع) را درک کرده و نوشته شده است که تا ۱۱۰ سال زندگی کرده است.

وی اظهار کرد: این امامزاده پاسبان ولایت بود و برای همه مسائل، مردم را به امامان دلالت می‌داد و در زمان او فرقه‌های انحرافی زیاد شده بودند.

شیری افزود: علی ابن جعفر(ع) نگذاشت مردم از ولایت جدا شوند و به عنوان یک پیشوای بزرگ شاگردان بسیاری را تربیت کرد و شخصیت جامعی بود که شیعه و سنی همه او را قبول داشتند.

میرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: مسائل علی ابن جعفر اولین کتاب مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در حوزه فقه است که نزدیک به ۴۰۰ حدیث را این امامزاده به صورت مستقیم نقل کرده است.

وی بیان کرد: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی (ع) برگزار می‌شود و شاهد حضور یا پیام یکی از مراجع تقلید نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به تربیت حافظان قرآن کریم در استان قم نیز گفت: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب سازمان اوقاف از سال ۹۱ تربیت حافظان را آغاز کرده است و سهمیه استان قم در طول چهار سال ۱۶هزار نفر عنوان شده است.

شیری افزود: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و امسال سهمیه ما با چهار و هزار و ۶۰۰ نفر در امامزادگان در حال برگزاری است و از نظر رتبه در استان قم در مجموع سوم کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف قم با اشاره به این که شش هزار نفر برای شرکت در آزمون طرح حفظ درقم ثبت نام کرده‌اند ادامه داد: نهم اسفند ماه شاهد برگزاری آزمون پایان دوره طرح حفظ قرآن در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) خواهیم بود که به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که آزمون در ۱۰ رشته برگزار می‌شود گفت: به کسانی که از مجموع نمرات کتبی و شفاهی نمره بالای ۷۰ بیاورند گواهینامه حفظ داده می‌شود.



انتهاي پیام
https://qomnews.ir/vdcjvxev.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما