دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 19533
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران:

بیش از ۵۰۰ هزار جانباز جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد

قم نيوز : قم نيوز: رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: حدود ۵۰۵ هزار نفر جانبازان از دوران جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد که با توجه به تعداد خانواده‌های جانبازان این تعداد به دو میلیون نفر می‌رسد.
بیش از ۵۰۰ هزار جانباز جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: جامعه ایرانی با فرهنگ شهادت خو گرفته است و از طرفی استکبار جهانی درک درستی از معنای ایثار و شهادت ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران افزود: ملت ایران با استفاده از فرهنگ شهادت استکبار جهانی را زمین گیر کرده است و از طرفی دولت امریکا با تهدید ملت ایران مبنی بر استفاده از گزینه‌های روی میز هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد زیرا که تمامی گزینه‌های روی میز به زیر میز رفته است.

وی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی رژیم صدام عنوان کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان از میهن خود دفاع کردند که با توجه به حمایت‌های دولت امریکا از رژیم بعثی عراق هیچ اقدامی را نتوانست بر علیه ایران از خود نشان دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید خاطر نشان کرد: کار‌تر رئیس جمهور وقت امریکا در کتاب خاطرات خود از جایگاه والای شهادت در میان ملت ایران سخن گفته و از ناتوانی درک واژه جهاد و شهادت سخن به میان برده است.

شهیدی محلاتی با اشاره به تعداد شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد: ۲۲۲ هزار ۸۵ شهید تا ابتدای آمار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بسیاری از آنان از شهدای هشت سال جنگ تحملی هستند که ۱۸ هزار نفر از شهدا به دست گروه جلاد منافقان به شهادت رسیده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: با توجه به خانواده شهدا که شامل فرزندان، همسران و والدین آن‌ها می‌شود که بیش از ۵۰۰ هزار هستند.

وی با اشاره به تعداد جانبازان اظهار کرد: حدود ۵۰۵ هزار نفر جانبازان از دوران جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد که با توجه به تعداد خانواده‌های جانبازان این تعداد به دو میلیون نفر می‌رسد که دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامعه ایثارگر کشور را تشکیل می‌دهند.

شهیدی محلاتی افزود: حدود ۴۲ هزار آزاده در کشور وجود دارد که با خانواده‌هایشان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌شوند و جمع خانواده شهدا به بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد کهنشان دهنده تلاش و پشتکار مسئولان برای اداره این مجموعه و رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان است.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگر عنوان کرد: اشتغال، مسکن از مهم‌ترین مشکلات این خانواده‌ها است که در حال حاضر ۶۵ هزار و ۸۰۰ فرزند ایثارگر در کشور بیکار هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaemn6.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما